כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"רעל בכל שאיפה"

ראשונה בעולם: המדינה שתדרוש הדפסת אזהרה על כל סיגריה

קנדה עומדת להפוך למדינה הראשונה בעולם המחייבת להדפיס אזהרה על כל סיגריה. המהלך מתבסס על החוק בקנדה לכלול אזהרות תמונות מלחיצות על אריזות מוצרי טבק, מדיניות שהחלה לפני שני עשורים. "זאת אזהרה שאתה פשוט לא יכול להתעלם ממנה, זה יגיע לכל מעשן, עם כל שאיפה"

סיגריה: אילוסטרציה
סיגריה: אילוסטרציה צילום: Unsplash

השרה לבריאות הנפש וההתמכרויות קרולין בנט בקנדה, אמרה במסיבת עיתונאים כי על כל סיגריה, תודפס אזהרה. "אנחנו צריכים לטפל בחשש שהמסרים האלה על הקופסאות אולי איבדו את החידוש שלהם, ואנחנו חוששים שהם אולי איבדו גם את השפעתם", אמרה השרה לבריאות הנפש וההתמכרויות קרולין בנט במסיבת עיתונאים.

"הוספת אזהרות בריאותיות על מוצרי טבק בודדים תסייע להבטיח שהמסרים החיוניים הללו יגיעו לאנשים, כולל בני הנוער שלעתים קרובות ניגשים לסיגריות אחת בכל פעם במצבים חברתיים, תוך עקיפה של המידע המודפס על האריזה". תקופת התייעצות לגבי השינוי המוצע התחילה אתמול (ראשון) והממשלה צופה שהשינויים ייכנסו לתוקף במחצית השנייה של 2023. כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

בעוד שהמסר המדויק המודפס על סיגריות עשוי להשתנות, בנט אמרה שההצעה הנוכחית היא: "רעל בכל שאיפה". בנט חשפה גם אזהרות מורחבות עבור קופסאות סיגריות הכוללות רשימה ארוכה יותר של השפעות בריאותיות של עישון, כולל סרטן קיבה, סרטן המעי הגס, סוכרת ומחלות כלי דם היקפיות.

רוב קנינגהם, מנתח מדיניות בכיר באגודה הקנדית לסרטן, אמר שהוא מקווה שהאזהרות המודפסות ישירות על סיגריות יהפכו לפופולריות בעולם, בדיוק כמו שאזהרות החבילות עשו. "זה הולך ליצור תקדים עולמי", אמר קנינגהם, והוסיף שאף מדינה אחרת לא יישמה תקנות כאלה. הוא מקווה שהאזהרה תעשה הבדל אמיתי. "זאת אזהרה שאתה פשוט לא יכול להתעלם ממנה, זה יגיע לכל מעשן, עם כל שאיפה".

סיגריות קנדה אזהרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד