י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מוזר מאד"

עיראק מכחישה את טענות איראן לגבי נוכחות המוסד בארביל

שר החוץ העיראקי, פואד חוסיין, הכחיש את טענות איראן לפיהן המוסד נמצא בארביל - צפון עיראק, והדגיש כי על איראן להימנע מהתקפות על בירת כורדיסטן העיראקית. "איראן הציעה לשלוח ועדת חקירה אבל היא מעולם לא הגיעה"

כורדיסטן: אילוסטרציה
כורדיסטן: אילוסטרציה צילום: מתוך הפייסבוק של לוי מאיר קלאנסי

בראיון בטלוויזיה בארצו, שר החוץ העיראקי חוסיין בגדאד הכחיש כי סוכנים ישראלים נמצאים בצפון עיראק, ואמר כי לא מצא ראיות לכך שאתר שהפציצו האיראנים נמצא בשימוש המוסד הישראלי.

בקריאה לרפובליקה האסלאמית לספק ראיות לגבי נוכחות ישראלית בארביל, אמר, "אם יש לאיראן ראיות, היא חייבת להראות אותן. איראן הציעה לשלוח ועדת חקירה אבל היא מעולם לא הגיעה".

הוא גם דחה את טענת איראן כי היא סיפקה מידע למודיעין העיראקי לפני ההפצצה, ואמר כי לבגדד לא הגיע מידע הקשור לנוכחות גורמים ישראליים באזור. שר החוץ העיראקי הפציר באיראן לא לחזור על התקפות כאלה, והדגיש כי "נראה לנו מוזר שאיראן בחרה באזור כורדיסטן כדי להגיב לישראל".

במרץ האחרון, איראן שיגרה טילים לעבר ארביל. איש לא נהרג אך טילים גרמו נזק לכמה מבני מגורים. איראן טענה כי השתמשה ב-12 טילים בליסטיים באותה מתקפה וכיוונה למרכז מודיעין ישראלי. בזמנו זה נתפס כתגובה לתקיפה אווירית ישראלית בסוריה שהרגה שני קציני משמרות המהפכה או נקמה על מתקפה ישראלית בפברואר האחרון על בסיס מל"טים בשדה תעופה במערב איראן.

כזכור בשבוע שעבר ביום רביעי, רחפן התפוצץ באירביל ופצע שלושה בני אדם וגרם נזק למספר מכוניות, כך לפי הודעת שירות הלוחמה בטרור של כורדיסטן. רחפן הנפץ התפוצץ בכביש פירמם בפאתי ארביל.

כורדיסטן איראן המוסד עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד