כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מאיים על השכנים

מפקד חיל הים האיראני מזהיר: "לא לאפשר לישראל להיכנס לאזור"

מפקד חיל הים האיראני הזהיר את המדינות הגובלות עם איראן, לא לאפשר לישראל להיכנס אליהן, "מי שיאפשר לישראל לבסס נוכחות במפרץ הפרסי יתקל בבעיות ביטחוניות", הזהיר מפקד צי משמרות המהפכה האיראני את השכנים

מפקד חיל הים האיראני מזהיר: "לא לאפשר לישראל להיכנס לאזור"
אלירזה טנגסירי, מפקד חיל הים של משמרות המהפכה צילום: Iran international

מדינות ערביות כמו איחוד האמירויות הערביות ובחריין, שמקיימות יחסים טובים עם ישראל מ-2020, הרחיבו קשרים, כולל שיתוף פעולה מודיעיני ובטחוני הדוק. הדבר לא מצא חן בעיני איראן, והם מאיימים, "מי שיאפשר לישראל לבסס נוכחות במפרץ הפרסי יתקל בבעיות ביטחוניות", הזהיר מפקד צי משמרות המהפכה האיראני את השכנים.

אדמירל אלירזה טאנגסירי אמר, "היום יש ביטחון משביע רצון עם שיתוף פעולה בין המדינות השכנות באזור הגיאוגרפי של המפרץ הפרסי, אבל אם מסיבה כלשהי מישהו יאפשר לאויב מספר אחד להיכנס לאזור, זה יצור כאוס וחוסר יציבות, הן עבור עצמה והן עבור האזור". כך דיווחו כלי תקשורת באיראן.

ישראל ומדינות המפרץ הפרסי מודאגות זמן רב מתוכנית הגרעין של איראן וממדיניות אזורית הרפתקנית, כמו גם מטכנולוגיית הטילים האיראנית. הן תמכו בפרישתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מהסכם הגרעין מתקופת אובמה והטלת סנקציות קשות על טהראן.

אולם כניסתו של הנשיא ג'ו ביידן לזירה בשנת 2021 שינתה את התיאום ההדוק שהיה קיים בתקופת ממשל טראמפ, במיוחד בין ארה"ב וסעודיה, המעצמה הערבית העיקרית באזור. נאומו של טנגיסיר בשבת לא היה מקרה האזהרה הראשון שהוצא למדינות ערב באזור. הוא גם אמר הצהרה דומה באפריל, אך מאז התרחב שיתוף הפעולה של ישראל עם מדינות המפרץ הפרסי.

איראן איחוד האמירויות בחריין איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד