ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אכזריות השוטרים

הפגנות בבירת איראן בשל מצוקה כלכלית

בשבועות האחרונים מתקיימות הפגנות רבות באיראן נגד יוקר המחיה, הרשויות לא מרחמות, השוטרים מכים ועוצרים אנשים קשי יום שנאבקים לסיים את החודש. בסוף השבוע השוטרים השתוללו ללא רחם על המפגינים

הפגנות בבירת איראן בשל מצוקה כלכלית
הפגנות נגד המשטר האיראני צילום: צילום מסך

מתיעודים ברשתות החברתיות ביום ראשון בטהרן בירת איראן, נראים כוחות הביטחון מכים את בעלי החנויות השובתים ושוברים חלונות ראווה בטהרן, בזמן שצילומים מערים אחרות כמו אספהאן, שיראז וערק מעלים מראות דומים כאשר סוחרים מתאספים במחאה על העלייה החדה של המסים לעסקים פרטיים.

אתמול התאספו המונים בטהרן מחוץ למשרדה של חברת החשמל בעיר במזרח טהראן כדי למחות על הפסקות חשמל שהתגברו בשבועות האחרונים עם תחילת חום הקיץ והשימוש במיזוג אוויר, שדוחף את הצריכה לשיא. המדינה מתמודדת עם גירעון של כ-14,000 מגה וואט בייצור חשמל.

בעלי החנויות המפגינים בערים שונות קראו קריאות נגד הממשלה ונגד השחיתות וניהול כושל של הרשויות, ואיימו להחריף את מחאותיהם. הריאל האיראני מגיע לשפל חדש מול הדולר האמריקני מדי יום על רקע האינפלציה והכאוס הכלכלי, כאשר דולר אמריקאי אחד עולה על 333,000 ריאל ביום ראשון.

בעיר אספהאן המרכזית, אנשים בעיקר פנסיונרים, קראו "מוות לרוסיה" ו"השגרירות הרוסית היא מארת הריגול", תוך רמיזות לביטוי ששימש את המנהיג העליון לשעבר רוחאללה חומייני ובכירים אחרים ברפובליקה האסלאמית, על שגרירות ארה"ב לשעבר.

מועצת התיאום של איגודי הסחר של המורים האיראניים פרסמה הצהרה שבה היא מכריזה על הסבב הבא של ההפגנות הארציות המתוכננות ליום חמישי, וקראה למורים בכל רחבי המדינה לצאת לרחובות ולדרוש את זכויותיהם החוקיות. מורים משתתפים לעתים קרובות בהפגנות כבר כמעט שנה, אך המצב הפוליטי באיראן החמיר בחודשים האחרונים, עם תחושה גוברת שעלולים להיווצר כאוס חברתי והתקוממות פוליטית.

איראן כלכלת איראן יוקר המחיה משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד