י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אלפים יגיעו לישראל

יותר מ-15,000 מיליונרים צפויים לעזוב את רוסיה ב-2022

נתונים מצביעים על עזיבת עשירים רבים את רוסיה לאחר הפלישה לאוקראינה, איחוד האמירויות תעקוף את ארה"ב ובריטניה כיעד מוביל עבור עשירי העולם. כ-2500 עשירים יגיעו השנה לישראל

יותר מ-15,000 מיליונרים צפויים לעזוב את רוסיה ב-2022
דובאי צילום: Pixabay

יותר מ-15,000 מיליונרים צפויים להימלט מרוסיה השנה, כאשר אזרחים עשירים מפנים את גבם למשטרו של ולדימיר פוטין לאחר הפלישה לאוקראינה, כך על פי ניתוח נתוני ההגירה. כ-15% מהרוסים עם יותר ממיליון דולר מנכסים, צפויים להגר למדינות אחרות עד סוף 2022, על פי בדיקות המבוססות על נתוני הגירה של Henley & Partners, חברה שפועלת בלונדון. כמתווכת בין עשירים למדינות שמוכרות את האזרחות שלהן.

"רוסיה מדממת מיליונרים", אמר אנדרו אמוילס, ראש המחקר ב-New World Wealth, שאסף את הנתונים. "אנשים אמידים מהגרים מרוסיה במספרים עולים בהתמדה מדי שנה בעשור האחרון, סימן אזהרה מוקדם לבעיות הנוכחיות איתה מתמודדת המדינה. מבחינה היסטורית, לקריסות מדינות גדולות קדמה בדרך כלל האצה בהגירה של אנשים עשירים, שלעתים קרובות הם הראשונים לעזוב מכיוון שיש להם את האמצעים לעשות זאת".

גם אוקראינה צפויה לסבול מעזיבת עשירים, כאשר 2,800 מיליונרים, 42% מכלל העשירים באוקראינה, צפויים לעזוב את המדינה עד סוף השנה. עשירי העולם עברו באופן מסורתי לארה"ב ולבריטניה, אך איחוד האמירויות הערביות צפויה לעקוף אותם כיעד מספר 1 עבור מהגרים מיליונרים. "בריטניה איבדה את כתר מרכז העושר שלה, וארה"ב מתפוגגת במהירות לעשירים בעולם, כאשר איחוד האמירויות צפויה לעקוף אותה על ידי משיכת הכי הרבה מיליונרים בשנת 2022". כ-4,000 עשירים צפויים לעבור לאיחוד האמירויות עד סוף השנה, לפני אוסטרליה, שצפויה למשוך כ-3,500, סינגפור 2,800 וישראל 2,500.

כמו כן, צפויים לעבור מספר גדול של מיליונרים למלטה, ה'גארדיאן' דיווח בשנה שעברה שאנשים עשירים רבים קונים "דרכוני זהב" של מלטה, ועל ידי כך להיות חלק מהאיחוד האירופי. מדינות רבות מוכרות אזרחות תמורת השקעות גדולות. גם נסיכות מונאקו מושכת מיליונים מזה זמן רב, היא אינה גובה מס הכנסה, מס רווחי הון או מס רכוש. וקצת פחות משבעה מתוך 10 אנשים שחיים במונקו הם מיליונרים.

מלחמת אוקראינה רוסיה עשירים דובאי ישראל מיליונרים הגירה שלילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד