י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חיסול ממוקד

אנשי משמרות המהפכה שנהרגו פעלו עבור חיזבאללה

שני קצינים, מהנדסים בחיל האוויר של משמרות המהפכה, אשר היו מעורבים בפעילות פיתוח של אמצעי לחימה המפותחים באיראן ומועברים אל חיזבאללה בלבנון, מצאו את מותם לאחרונה. אחד מהם מצא את מותו בסמוך לסמנאן, שם ממוקם מרכז ניסויים ושיגורים באחריות חיל האוויר של משמרות המהפכה, השני מצא את מותו בעיר ח'ומיין

 אנשי משמרות המהפכה שנהרגו פעלו עבור חיזבאללה
עלי קאמני ומוחמד עבדוס שחוסלו צילום: משמרות המהפכה

שני קצינים מכוחות החלל של משמרות המהפכה באיראן, שמותם הוכרז ביום ראשון האחרון, עסקו ב"פיתוח נשק עבור חיזבאללה של לבנון", כך דווח בערוץ הטלוויזיה Iran International. עלי קאמני ומוחמד עבדוס, שניהם מהנדסי התעופה והחלל של משמרות המהפכה, "לא נהרגו בתאונות", כפי שטענה הרפובליקה האסלאמית, כך נטען על ידי מקורות לערוץ הטלוויזיה.

השניים מתו בתקריות נפרדות בשני אזורים שונים, אך הגורם לא מסר פרטים נוספים על נסיבות מותם. אך מה שברור מהמידע שהתקבל הוא ששני הבכירים לא מתו כתוצאה מתאונת דרכים או תאונה במקום העבודה.

עלי קאמני ומוחמד עבדוס שעל פי הדווחים חוסלו

המקורות הדגישו את תפקידם בפיתוח אמצעי לחימה עבור ארגון חיזבאללה, המהווה איום חמור על ישראל עם ארסנל גדול של טילים שמספקת איראן. התקשורת האיראנית הודיעה בהתחלה כי קאמני, מת ב"תאונת דרכים בעת מילוי תפקידו" בח'מיין שבמרכז איראן. כמה שעות לאחר מכן, הגיעה ידיעה כי קצין נוסף בכוח התעופה והחלל מת גם הוא במחוז סמנאן "בתפקיד".

מרכז שיגור החלל של איראן ממוקם בסמנאן. בדיווחים של התקשורת האיראנית, נאמר שהוא עבד עבור משרד ההגנה. כוח התעופה והחלל של משמרות המהפכה מופקד על פיתוח הטילים ותוכנית החלל של איראן. המדינה עשתה התקדמות ניכרת בפיתוח טילים בליסטיים ארוכי טווח שיכולים לאיים על השוליים הרחוקים של המזרח התיכון, כולל ישראל.

משרד ההגנה האיראני הדגיש כי שני הקצינים מתו בעת מילוי תפקידם וכינו אותם "שהידים" ללא כל הסברים. שורה של חיסולים במשמרות המהפכה באיראן בשבועות האחרונים הובילה לחשד שהם אולי היו מטרות לסדרה סודית של מבצעים, לכאורה של המוסד הישראלי.

איראן חיסול ממוקד חיזבאללה משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד