כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"המשאבים היו מוגבלים"

צוות המטוס ממנו נפלו אפגנים למותם, יצא נקי בבדיקה

בשנה שעברה הופצו ברשתות החברתיות תיעודים צורמים בהם נראו אזרחים שנצמדים לצידו של מטוס צבאי של ארה"ב כדי להימלט מהמדינה, ואחר כך נפלו אל מותם בנמל התעופה הבינלאומי חמיד קרזאי בקאבול. לאחר בדיקה יסודית הצוות נוקה מכל חשד לעבירה

צוות המטוס ממנו נפלו אפגנים למותם, יצא נקי בבדיקה
מטוס C-17 Globemaster III אילוסטרציה צילום: Military.com

בשנה שעברה מטוס C-17 Globemaster III של צבא ארה"ב המריא בנמל התעופה באפגניסטן, שני אפגנים נואשים שנתלו על הגלגלים נפלו למותם בנמל התעופה הבינלאומי חמיד קרזאי בקאבול ב-16 באוגוסט, והדגישו את הימים האחרונים הכאוטיים של צבא ארה"ב באפגניסטן.

כאשר נמצאו שרידי אדם בתוך הגלגל של המטוס, משרד החקירות המיוחד של חיל האוויר הודיע ​​מיד שהוא בוחן את התקרית. הטייסים היו חלק מהצוות שעזרו באחד ממאמצי הפינוי הגדולים בהיסטוריה הצבאית.

כמעט 10 חודשים לאחר מכן, משרד החקירות המיוחדות אמר לאתר הצבאי Military.com ביום שני כי הצוות, שעבד "במהלך פינוי חסר תקדים שבו המשאבים היו מוגבלים לפעילות אבטחה ופינוי מתמשכת", קיבל הודעה כי בבדיקה על ידי חוקרים צבאיים ועורכי דין הוא יצא נקי ללא אשמה.

"עו"ד, השופטים הן מפיקוד האווירי והן מפיקוד מרכז של ארצות הברית, ערכו סקירה של ממצאי החקירה ומסרו כי צוות האוויר עמד בכללים החלים לאירוע ולחוק הכולל של סכסוך ומלחמה", כך אמרה לינדה קארד, דוברת משרד החקירות המיוחדות, בהצהרה שנשלחה לתקשורת.

ב-16 באוגוסט 2021, מאות אפגנים נואשים ניסו להימלט מהמדינה כאשר כוחות הטליבאן סגרו על קאבול, הם רדפו אחרי המטוס ה-C-17, בשדה, ההמונים אילצו את המטוס להמריא לפני שהצוות יוכל להתחיל להוריד מטען.

"מול מצב ביטחוני שהידרדר במהירות סביב המטוס, צוות ה-C-17 החליט לעזוב את שדה התעופה במהירות האפשרית", נמסר אז בהצהרה של חיל האוויר. צילומים קשים של המראת המטוס נצפו במהירות על ידי מיליונים, שראו שני צעירים צונחים לקרקע בזמן שהמטוס עלה לשמיים, תמונות שהזכירו רבים את מה שהאמריקאים ראו בפיגועי הטרור במגדלי התאומים ב-2001.

דוברת חיל האוויר אן סטפאנק אמרה ביום שני בהצהרה ל-Military.com כי הצוות עשה את הבחירה הנכונה כשהחליט להמריא משדה התעופה וכי אנשי הצוות המשיכו לטוס שוב מאז. "החשיבה המהירה של צוות האוויר הבטיחו את בטיחות הצוות והמטוס שלהם", אמרה אן סטפאנק בהצהרה שנשלחה בדוא"ל. ההנהגה המבצעית גם הסכימה שהצוות פעל כראוי, הוסיפה סטפאנק.

צבא ארה''ב אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד