י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מומחים מעריכים

מדאיג: מאגר הגרעין העולמי יגדל משמעותית בשנים הקרובות

בעקבות המלחמה באוקראינה מפרסם 'צוות החשיבה הבינלאומי לחקר השלום', הפועל בשטוקהולם, כי מאגר הנשק הגרעיני העולמי צפוי לגדול באופן משמעותי בשנים הקרובות. לסעודיה יש הסכם חתום עם פקיסטן, ולפיו פקיסטן תמכור לסעודיה פצצות אטום מוכנות לשימוש, אם וכאשר תהפוך איראן למדינה גרעינית

מדאיג: מאגר הגרעין העולמי יגדל משמעותית בשנים הקרובות
אילוסטרציה צילום: ארכיון

'צוות החשיבה הבינלאומי לחקר השלום', הפועל בשטוקהולם שבשוודיה מפרסם כי האיומים שהשמיעה רוסיה בתחילת המלחמה לגבי שימוש אפשרי בנשק גרעיני, במידה ותהיה התערבות של מדינות המערב בלחימה, יש בכוחה להתניע מרוץ מחודש לנשק גרעיני מתקדם יותר והרסני יותר.

המכון ציין כי יש בעולם תשע מדינות המחזיקות בנשק גרעיני, בהן גם ישראל לפי הערכת המומחים, ולדבריהם, כל אחת מתשע המדינות הללו תגביר את המאמץ ואת קצב הייצור של הנשק הגרעיני בשנים הקרובות. המדינות המחזיקות בנשק גרעיני לבד מישראל הן חמשת החברות הקבועות במועצת הבטחון של האו"ם: ארה"ב, בריטניה, רוסיה, סין וצרפת, וכן שלוש מדינות נוספות: הודו פקיסטן וקוריאה הצפונית.

בתקופת כהונתו של דמיטרי מדבדב כנשיא רוסיה, הצליח נשיא ארה"ב דאז ברק אובמה לחתום עמו על הסכם להפחתת כמות ראשי הנפץ הגרעיני ששתי המדינות מחזיקות. עם זאת, לאחר חזרתו של פוטין ללשכת הנשיאות, התמסמס ההסכם, ובפועל המדינות רק ממשיכות לחתור לפיתוחו של נשק מתקדם יותר והרסני יותר, כתגובת נגד לנשק שמפתחת המדינה היריבה.

כמו כן, מומחים רבים התריעו בעבר כי אם איראן תהפוך גם היא למדינה גרעינית, דבר שלפי ההערכות עלול להתחולל בחודשים הקרובים, הדבר יפתח מרוץ חימוש גרעיני חדש גם באזור מפרץ הפרסי, וככל הידוע סעודיה כבר חותרת בפועל להשגת נשק גרעיני. בין היתר דווח כי לסעודיה יש הסכם חתום עם פקיסטן, ולפיו פקיסטן תמכור לסעודיה פצצות אטום מוכנות לשימוש, אם וכאשר תהפוך איראן למדינה גרעינית.

מלחמת אוקראינה רוסיה נשק גרעיני שוודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד