י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
רמיסת המורשת

ח"כ הרב משה אבוטבול: "למסורת ישראל לא, למסורת האסלאם כן"

בשבוע שעבר פורסם כי הממשלה קיצצה בתקציבי החיסור למסורת ישראל בשיעור של 92% ● בנאום שנשא ח"כ משה אבוטבול במליאת הכנסת במענה למכתבו של יו"ר דגל ירושלים הרב נפתלי פרוש, אמר כי הקיצוץ החד מסביר את החיבור בין המפלגות החרדיות לליכוד: "כי הם מכבדים את המורשת"

ח"כ הרב משה אבוטבול: "למסורת ישראל לא, למסורת האסלאם כן"
משה אבוטבול צילום: דני שם טוב / נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת

באירוע שנערך בכנסת לציון 90 שנה להקמת האצ"ל, תקף ח"כ הרב משה אבוטבול בחריפות את הממשלה הנוכחית ואת הניסיון "להרוס ולקעקע את החיבור של עם ישראל ליהדות", כדבריו. בנאומו התמקד ח"כ אבוטבול בפרסומים האחרונים שעסקו בקיצוץ של 92% בתקציב החיבור למסורת שפגע אנושות בפעילות ארגון 'דגל ירושלים' שעוסק במסירת שיעורי תורה וחיבור מבוגרים ובני נוער מכל רחבי הארץ לתורה ולהלכה.

"אני כבר לא יודע כמה מיושבי המשכן יודעים על כל מיני דברים שקורים, אבל אני כאן כדי לעדכן דברים שאפילו אנשים לא יודעים. ממשלת ישראל הנוכחית קיצצה את תקציב החיבור למסורת ישראל ב-92%. חברים, 92% קיצצו", אמר ח"כ אבוטבול והוסיף כי ארגונים חשובים כמו ארגון דגל ירושלים, אל המעיין, ארגוני חב"ד, ואחרים שעושים פעילות קודש, סובלים מההחלטות של ממשלת בנט-לפיד.

נאומו של ח"כ אבוטבול, היה בתגובה למכתבו של יו"ר דגל ירושלים הרב נפתלי פרוש שפירט את הפגיעה החמורה בפעילותם של מגידי השיעורים והרכזים מדן ועד אילת, שפועלים במסירות נפש כדי להביא את המורשת והמסורת לערי הפריפריה מזה עשרות שנים.

מגידי השיעורים בארגון 'דגל ירושלים', מוסרים במצטבר 72,240 שעות של שיעורי תורה מידי שנה, ב260 שיעורים קבועים שונים, בהשתתפות של למעלה מ7,000 גברים, נשים ובני נוער. הפעילות הענפה מתפרסת על כל הארץ, כאשר במחוז ירושלים לבדו מגיע מספר המשתתפים הקבועים לכמעט 3500 משתתפים.

"לא מדובר פה על אלפי שקלים, מדובר פה על סכום זעום של כמה – 200, 300 שקלים שנותנים לכל אחד מהמלמדים האלה? כמעט הכול בהתנדבות. ומה קרה לצעירים ולבני הנוער? אפס חיבור למורשת וליהדות. מי היה מאמין שיום יבוא ובמדינת היהודים יחתכו בבשר החי של לימוד התורה. זה כבר לא מדינת היהודים, חלילה, זו מדינת הערבים. למסורת ישראל – לא, אבל למסורת האסלאם – כן. ראינו שפתאום נתנו לכל מיני אימאמים, לזה כן יש כסף. רק שיישארו עוד קצת בקואליציה, בשביל זה מוכנים את הכול", תקף ח"כ אבוטבול.

במהלך הנאום שעורר סערה, הסביר ח"כ אבוטבול כי החיבור בין המפלגות החרדיות לליכוד מבוסס על כך שהם מכבדים את המורשת בניגוד למפלגות אחרות שכעת שולטות בממשלה ומנסות למנוע את החיבור של הציבור הרחב למורשת.

משה אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד