י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הלחץ עולה

ישראלי טוען: "ניסו לחטוף אותי בטורקיה" | אבטחה חסרת תקדים

הרשויות בטורקיה מאבטחות באופן חסר תקדים מקומות שבהם שוהים תיירים ישראלים, ומנהלות בשיתוף המוסד מצוד אחר חוליות טרור איראניות. ישראלים שביקרו באיסטנבול הוחזרו לארץ על ידי גורמי ביטחון ישראלים | ישראלי טוען כי ניצל מחטיפה לאחר שהצליח לחמוק

ישראלי טוען: "ניסו לחטוף אותי בטורקיה" | אבטחה חסרת תקדים
איסטנבול, טורקיה צילום: unsplash

לפחות אלף ישראלים ששהו בטורקיה קיבלו שיחות אזהרה והתבקשו לחזור לארץ, במקרה אחד ייתכן מאוד שהשיחה מנעה חטיפה. אזרח ישראלי דיווח כי ניסו לחטוף אותו במהלך הימים האחרונים. לטענתו, היה מגע פיזי בינו לבין מי שרצו לחטוף אותו והוא הצליח לחמוק מהם אחרי עימות פיזי, כך דווח ב'חדשות 12'.

אתמול דווח כי כמה ישראלים שביקרו באיסטנבול שבטורקיה חזרו לארץ על ידי גורמי ביטחון ישראלים בשבוע שעבר, לאחר שפעלו על פי מידע מודיעיני שהראה כי התיירים נמצאים בסיכון מיידי.

חברה של אחת הישראליות שנמלטה במהירות מטורקיה, סיפרה אתמול: "היא היתה עם חברה שלה בטורקיה מתקשרים אליהם מהשב"כ תעצרו איפה שאתם, יש עליכם התראה ממוקדת. תעצרו עכשיו איפה שאתם, אתם לא חוזרים למלון, אתם לא נוסעים לשום מקום, אם אתם חוזרים למלון יחסלו אתכם".

"תעצרו עכשיו עד שהמוסד יבוא לאסוף אתכם. יש עליכם תצפית. אל תדאגו, אנחנו מתצפתים עליכם אבל אל תזוזו. אחרי 40 דקות באו לאסוף אותם ישר מהשוק לשדה התעופה. בלי לעבור במלון בלי מזוודות, העלו אותם לטיסה ישר עד הבית. משהו מטורף".

האזהרות לא עושות רושם כנראה, ביומיים האחרונים המשיכו קרוב ל-4,000 ישראלים לטוס לטורקיה. "אני לא יכול לבטל ברגע האחרון", הסביר אחד מהם ל'מעריב'. נוסעת אחרת אמרה לעיתון: "כבר שמענו על אזהרות מסע. אם באמת כל כך מסוכן, המדינה הייתה אוסרת על טיסות מישראל לטורקיה". נוסע נוסף אמר: "בכל מקום בעולם מסוכן, גם בארץ. צריך להיזהר. הכל מלמעלה". 

בטורקיה מגיבים לחידוד אזהרת המסע של משרד החוץ לישראלים השוהים במדינה או מתכוונים לצאת אליה, וטוענים כי מדינתם היא מדינה בטוחה ואין כל סיבה לחשוש.

שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, אמר היום (שלישי) אחרי קריאת לפיד אמש שלא לנסוע לאיסטנבול, כי "טורקיה היא מדינה בטוחה".

משרד החוץ הטורקי הוסיף ומסר: "כל אמצעי האבטחה הדרושים ננקטים על ידי הרשויות הרלוונטיות שלנו במסגרת מנגנוני שיתוף הפעולה שלנו בנוגע למאבק בטרור", נכתב בהודעה.

המזימה לרצוח ישראלים, מגיעה מצד איראן. בתגובה לחיסול קצין בכיר בחיל משמרות המהפכה האסלאמית, שאיראן ייחסה לישראל. לפי המועצה לביטחון לאומי בשבועות האחרונים היו מספר ניסיונות של פעילים איראנים לתקוף אנשי עסקים ישראלים וצוות קונסולרי, אך הם סוכלו. מאחר שהאיראנים לא הצליחו במאמצים הללו, הם מרחיבים את היעד לישראלים רגילים בטורקיה.

טורקיה איראן חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד