כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
האנטישמיות לא נעלמה

בית משפט גרמני דוחה בקשה להסיר שריד אנטישמי של 'חזיר יהודי'

בית משפט פדרלי בגרמניה דחה ביום שלישי את בקשתו של יהודי להסיר פסל אנטישמי בן 700 שנה מכנסייה. "הפסל הוא השמצה ועלבון של העם היהודי שיש לו השפעה נוראית עד היום" 

בית משפט גרמני דוחה בקשה להסיר שריד אנטישמי של 'חזיר יהודי'
אילוסטרציה צילום: Pixabay

בית המשפט הפדרלי בגרמניה לצדק, אישר את פסקי הדין של בתי משפט נמוכים יותר על הפסל "יודנסאו", או "החזיר היהודי", בכנסיית העיירה בוויטנברג - אחד מיותר מ-20 שרידים כאלה מימי הביניים שעדיין מעטרים כנסיות ברחבי גרמניה ובמקומות אחרים.

התיק הגיע לשופטים פדרליים לאחר שבתי משפט במזרח מדינת סקסוניה-אנהלט פסקו ב-2019 וב-2020 נגד התובע מייקל דואלמן. הוא טען שהפסל הוא "השמצה ועלבון של העם היהודי" שיש לו "השפעה נוראית עד היום" והציע להעביר אותו למוזיאון בית לותר הסמוך.

למרות האופי המשמיץ של הפסל, "המערכת המשפטית לא דורשת את הסרתו", נמסר מטעם בית המשפט הפדרלי. לטענת בית המשפט, יש יותר מדרך אחת לתקן את הבעיה, וכי במקום מוצבת אנדרטה שנותנת מידי על המנטליות האנטישמית של הכנסייה הנוצרית לאורך מאות שנים.

אך ראש המועצה המרכזית של הקהילות היהודיות, יוסף שוסטר, אמר כי החלטת בית המשפט לאפשר את הישארות הפסל מובנת אך טען כי האנדרטה והשלט אינם מכילים "גינוי חד משמעי של הפסל האנטישמי".

"גם קהילת ויטנברג וגם הכנסיות בכללותן חייבות למצוא פתרון ברור והולם לטיפול בפסלים אנטישמיים", אמר שוסטר. "השמצת היהודים על ידי הכנסיות חייבת להיות שייכת לעבר אחת ולתמיד".

אנטישמיות בגרמניה פסל כנסייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד