כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בשל המצב הכלכלי

האזרחים התבקשו לשתות פחות כוסות תה

אזרחי פקיסטן התבקשו להפחית את כמות התה שהם שותים כדי לשמור על כלכלת המדינה. הסוחרים התבקשו גם לסגור את דוכני השוק שלהם בשעה 20:30 כל יום כדי לחסוך בחשמל. אך מי שרוצה להישאר פתוח יוכל | הבקשה הינה בגדר המלצה

האזרחים התבקשו לשתות פחות כוסות תה
כוס תה צילום: Pixabay

לגימת פחות כוסות ביום תקצץ את חשבונות הייבוא ​​הגבוהים של פקיסטן, כך אמר אחסן איקבל, אחד השרים הבכירים במדינה. יתרות המט"ח הנמוכות של המדינה - שמספיקות כיום לפחות מחודשיים מכל היבוא, הותירו את פקיסטן במצב קשה, עם צורך דחוף למזומן. פקיסטן היא היבואנית הגדולה בעולם של תה, וקנתה בשנה שעברה תה ביותר מ-600 מיליון דולר.

"אני פונה לאומה לצמצם את צריכת התה באחת עד שתי כוסות מכיוון שאנו מייבאים תה", אמר איקבל, לתקשורת הפקיסטנית. סוחרים התבקשו לסגור את דוכני השוק שלהם בשעה 20:30 כדי לחסוך בחשמל, אך הבקשה היא רק המלצה ולא חובה, כך דווח ב-BBC.

הבקשה הגיעה כאשר יתרות המט"ח של פקיסטן ממשיכות לרדת במהירות - מה שהפעיל לחץ על הממשלה לקצץ בעלויות הייבוא ​​הגבוהות ולהשאיר כספים במדינה.

הבקשה לצמצם את שתיית התה הפכה לוויראלית ברשתות החברתיות, כאשר רבים מפקפקים בבעיות הכלכליות החמורות של המדינה שניתן לטפל בהן על ידי הוצאת המשקה המכיל קפאין. יתרות המט"ח של פקיסטן ירדו מכ-16 מיליארד דולר בפברואר לפחות מ-10 מיליארד דולר בשבוע הראשון של יוני, בקושי מספיק כדי לכסות את העלות של חודשיים מכל היבוא שלה.

בחודש שעבר הגבילו גורמים רשמיים בקראצ'י את היבוא של עשרות פריטי יוקרה שאינם חיוניים כחלק מהצעתם לשמור על הכספים. המשבר הכלכלי הוא מבחן גדול עבור ממשלתו של שהבז שריף, שהחליף את עמראן חאן כראש ממשלת פקיסטן בהצבעה פרלמנטרית.

זמן קצר לאחר השבעה, מר שריף האשים את ממשלתו היוצאת של אימראן חאן בניהול שגוי של הכלכלה ואמר כי להחזיר אותה למסלול יהיה אתגר עצום. 

תה כוס תה פקיסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד