כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אבל בסאטמר בירושלים

מנהל המוסדות הוותיק הלך לעולמו מהמחלה

הרה"ח ר' יוסף רוזנברג ז"ל מנהל מוסדות סאטמר בירושלים וגבאי ביהמ"ד הגדול 'ויואל משה' סאטמר החזיר את נשמתו ליוצרה אחרי יסורים ומכאובים אשר קיבלם באהבה ובדומיה והוא בן 69 בפטירתו. הלוויתו היום בצהריים בירושלים להר המנוחות 

מנהל המוסדות הוותיק הלך לעולמו מהמחלה
הרה"ח ר' יוסף רוזנברג זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים הגיעה הידיעה סמוך לחצות לילה על פטירתו של הרה"ח ר' יוסף רוזנברג ז"ל מחשובי חסידי סאטמר בירושלים ומנהל המוסדות רבות בשנים שהלך לעולמו לאחר המחלה הקשה והוא בן 69 בפטירתו. 

הרה"ח ר' יוסף רוזנברג ז"ל נולד בו' תמוז תשי"ג לאביו הרב הגאון רבי משה רוזנברג זצ"ל ר"מ בישיבת 'יטב לב' סאטמר בירושלים.

בימי בחרותו למד בישיבת סאטמר בירושלים והיה תלמידו חביבו של גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה אריה פריינד זצ"ל. בהגיעו לפרק האיש מקדש נישא לרעייתו בתו של הרב החסיד ר' יואל צבי בראנד זצ"ל. 

בצעירותו אף שימש כמנהל רוחני בת"ת סאטמר בירושלים וזכה להעמיד דורות של תלמידים, כמו כן שימש כגבאי בבית הכנסת ויואל משה סאטמר בשכונת עזרת תורה במשך עשרות שנים. 

בהמשך התמנה למנהל מוסדות סאטמר בירושלים ור' יוסף מילא את תפקידו במסירות ובנאמנות רבה.  

היה מקורב לאדמו"ר בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל ולאחר מכן ליבלחט"א בנו האדמו"ר מהרי"י מסאטמר. ביתו ברחוב עלי הכהן בירושלים היה אכסניא לאדמו"ר מסאטמר בזמן שהותו בארה"ק. 

מתברך מהאדמו"ר מסאטמר במעמד חלוקת 'שקל הטהור'

המנוח היה אחד המיוחד שבאנשים, אשר הקדיש כל עתותיו ואת כל זמנו לתורה ולעבודה וגמ"ח, התמיד בשיעורי תורה באהבתה ישגה תמיד גם בעתות הקשות וכל הרפתקאות שעברו עליו, היה שופך צקון לחשו בפני בוראו בהשתפכות הנפש, היה עדין הנפש ואציל הרוח, אהוב ונערץ בפי כל ישרי לב בצהלת פניו הנלבב, היה הדוק ודבוק ברבי בעל ה'ויואל משה' מסאטמר ובשיטתו, הקדיש את יהבו ומאודו למען מוסדותיו ומפעלותיו בקודש בנאמנות יתרה עד אין קץ.

היה איש חמודות ובעל מדות תרומיות, רב פעלים לתורה ולתעודה אשר כל ימיו שרשרת ארוכה של מעשי חסד לכלל ולפרט, בהוראת הרבי בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל, הוא מונה לעמוד בראש הנהלת בית המדרש הגדול של סאטמר בירושלים מיום היווסדו, מאז הקדיש את כל כוחו ומרצו למענה בטיפוחו של בית המדרש בכל זמן ובמורא מקדש, הוא החזיק וניהל את המקווה, היה נעים הליכות ורב תבונות, אוהב תורה ולומדיה בכל נפשו, ירא שמים מרבים.

אתמול הוא נפטר לאחר מחלה ארוכה והניח אחריו דורות ישרים מבורכים בנים ובנות, תשעה ילדים הממשיכים את דרכו ורצונו.

מסע הלוויה היום (רביעי) בשעה 14:30 מבית המדרש "ויואל משה" סאטמר ברחוב אבן האזל 24 קרית ויואל משה בשכונת עזרת תורה בירושלים בדרכה להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות סאטמר הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד