י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הגרלות מחיר למשתכן

מנכ"ל משרד השיכון ל'בחדרי': האפליה תבוטל - נעשו פולשטיקים

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים': מנכ"ל משרד השיכון מתחייב לעדכן את ההחלטה שסומנה נגד החרדים ולשנות את הקריטריון המחייב רישום כנשואים במטרה להירשם להגרלות מחיר למשתכן - גם למגזר הערבי | בשיחה הוא מסביר את ההחלטה "נעשו פולשטיקים" | חשיפת 'בחדרי'

מנכ"ל משרד השיכון ל'בחדרי': האפליה תבוטל - נעשו פולשטיקים
אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חשיפת 'בחדרי חרדים' אמש על החלטת שר השיכון זאב אלקין ושר האוצר אביגדור ליברמן נגד הזוגות הצעירים המאורסים, תוך אפליה בוטה בין החרדים לערבים, עוררה זעם רב במגזר החרדי המשתוקק להשיג דירה. הבוקר מודיעים במשרד השיכון על הסרת האפליה אך עדיין ימנעו מזוגות מאורסים לגשת להגרלות המחיר למשתכן.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף אמש כי מועצת רמי"י בראשות שר השיכון ובהסכמת שר האוצר החליטה למנוע מזוגות יהודים מאורסים לגשת להגרלות המחיר למשתכן בעוד האוכלוסייה הערבית המאורסים יוכלו להמשיך לגשת להגרלות על הדירות כרגיל, דבר שהעיד על אפליה, מה שהיה נראה כמו החלטה מכוונת נגד הציבור החרדי.

הבוקר (רביעי) מודים במשרד השיכון כי נעשתה טעות בפרסום ההחלטה וכי ההחלטה תעודכן שגם באוכלוסייה הערבית, התנאי להרשמה להגרלה תהיה רישום כנשואים ולא יסתפקו בפתיחת תיק בלבד כמו שנעשה עד כה. ההחלטה דורשת שינוי במועצת רמ"י שכבר נעשתה אך גם חתימה של שר האוצר אביגדור ליברמן שייתכן וירצה להשאיר את האפליה נגד החרדים שספק אם תעמוד בפני החלטת בג"צ.

חשיפה: כך נמנעת מזוגות חרדים הגישה להגרלות 'מחיר למשתכן'

מנכ"ל משרד השיכון אביעד פרידמן מסביר ל'בחדרי חרדים' את החלטת המועצה שנועדה למנוע קומבינות של זוגות שנרשמים כעתידים להינשא רק כדי להירשם להגרלות על הדירות, מהלך שמגיע על חשבון אלה שנשואים כדת וכדין ובאמת זקוקים לדירה יותר מכל, "עד עכשיו יש מספר דירות מוגבל והן לכלל התושבים, כל אחד יכול לזכות, אבל יש עדיפות לזוג נשוי עם ילדים, כי יש אפשרות שיכול לזכות מי שנרשם ולבסוף לא התחתן. אין הגיון שיהיו שווים כי אחד נשוי ואחד לא, הוא לא יכול להיות עדיף", קובע המנכ"ל שלדבריו, "היו פולישטיקים מכל האוכלוסיות שנרשמו ולא התחתנו בסוף".

פרידמן מתחייב כי תוך 48 שעות ההחלטה תעודכן באופן רשמי כך שהתנאי החדש יחייב להירשם כנשואים במטרה להחיל את התנאי להגרלות גם על הנרשמים הערבים, "החלטת המועצה התקבלה לכל העדות", הוא מציין, "העדכונים של החלטת המועצה יעודכנו באתר תוך 48 שעות". מנכ"ל המשרד מתחייב כי "תוך 48 יעודכן שגם ערבים חייבים להיות נשואים כדי להירשם להגרלות המחיר למשתכן".

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.

מחיר למשתכן זאב אלקין משרד השיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד