כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פרסום ראשון

המועמדים והסיכויים: כהנא פתח בהליך בחירת רב ראשי לבני ברק

אחרי ארבע שנים ללא רב מקומי מהרבנות, בעיר התורה והחסידות - בני ברק, החל סגן השר מתן כהנא להתניע את בחירת רב העיר החדש | 'בחדרי חרדים' מפרסם לראשונה את ההודעות של סגה"ש כהנא ומי הם המועמדים שכבר מכינים את עצמם לתפקיד | כל הפרטים בפרסום ראשון

המועמדים והסיכויים: כהנא פתח בהליך בחירת רב ראשי לבני ברק
הגרע קורח והרב צברי צילום: יוסי רונזבויים , יהודה פרקוביץ

פרסום ראשון: סגן השר לשירותי דת ח"כ מתן כהנא מ'ימינה' הודיע היום (רביעי) כי יפתח בהליך לבחירת רב העיר לעיר בני ברק, ארבע שנים אחרי שרבה המיתולוגי של העיר מטעם הרבנות, הגאון רבי שלמה קורח זצ"ל רב עדת תימן הלך לעולמו.

בבני ברק מכהנים רבנים מטעם העירייה הגרחי"א לנדא, הגר"מ בן שמעון והגרש"צ רוזנבלט כשרב מטעם הרבנות טרם נבחר ומי שמילא את מקומו של הרב קורח, היה הגרא"ש וייס חבר מועצת הרבנות הראשית.  

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סגן השר כהנא הודיע לרבנים הראשיים לישראל כי הוא מעוניין לפתוח בהליך הבחירות, תחילתו בבחירת השופט בדימוס אברהם טננבוים שיעמוד בראש ההרכב שיבחר את הדיינים, לאחר מכן יקבע וועדת מינוי וקביעת תאריך לבחירות. 

עד כה ידוע כי על התפקיד יתמודדו הגאון הרב עמרם קורח, בנו של הרב הקודם ומנהיג עדת התימנים שכבר היום זוכה לתמיכת הראשון לציון הגר"י יוסף ולעוד רבנים, כמו כן מתמודד על התפקיד עוד אחד מבני העדה התימנית הרב שמואל צברי מנהל חיידר ספרדי בבני ברק ועסקן שבוחש גם בפוליטיקה, אשר החזיק בעבר בתמיכה מביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל שכיום כבר אינה רלוונטית. 

לאחרונה שינה מתן כהנא את תקנות הליך בבחירת רבני העיר בישראל בכך שהכוח יעבור לידי המועצה הדתית וכן נציגים של השר וראש הרשות המקומית, בעיר בני ברק ההשפעה תהיה פחות רחבה, ובידי המשרד לשירותי דת תוכנית למנות עוד 35 רבני ערים בהם גם בערים החרדיות ביתר עילית ובבית שמש. 

התוכנית של השר מתן כהנא: 35 רבני עיר חדשים | הרשימה המלאה

דרעי וגפני ליועמ"שית: להקפיא הליך שינוי בחירת רבני העיר

נזכיר, כי השבוע פרסמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי ראשי הסיעות החרדיות אריה דרעי ומשה גפני שיגרו מכתב ליועמ"שית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה להקפיא את התקנות, כשברקע עומדת העתירה שהוגשה לבג"צ מטעם ועד רבני ערים והתיישבות בישראל שכעת ממתינים להכרעת השופטים, אך למרות זאת בימים האחרונים פתח סגן השר לשירותי דת בהליך בחירת רבנים ערים ברשויות מקומיות שונות, בהן תל אביב – יפו, ראש העין ועוד.

 

 

רבנות העיר מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד