כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סותמים פיות

רוסיה אסרה את כניסתם של עשרות אנשי תקשורת

כנקמה על שידור ודיווח על המצב במלחמה בין מוסקבה לקייב, רוסיה אסרה על עשרות עיתונאים בריטיים להיכנס למדינה, כך אמר משרד החוץ הרוסי. הצעד לדברי מוסקבה הוא תגובה לסנקציות המערביות ו"הפצת מידע כוזב על רוסיה"

רוסיה אסרה את כניסתם של עשרות אנשי תקשורת
עיתונים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

29 עיתונאים וחברים בארגוני תקשורת בריטיים, קיבלו הודעה מרוסיה כי הם אינם יכולים להגיע יותר לרוסיה. רשימת האסורים כוללת עיתונאים בכירים, מגישי חדשות, עורכים ומנהלים בכירים בארגוני חדשות כמו ה-BBC ורשת השידור 'סקיי ניוז', והעורכים הראשיים של העיתונים 'טיימס', 'דיילי טלגרף', 'אינדיפנדנט: ו'הגרדיאן' ואחרים.

"העיתונאים הבריטיים הנכללים ברשימה מעורבים בהפצה מכוונת של מידע כוזב וחד-צדדי על רוסיה ואירועים באוקראינה ובדונבאס", אמר משרד החוץ הרוסי. "עם ההערכות המוטה שלהם, הם גם תורמים לדלקת הרוסופוביה בחברה הבריטית". בצעד שלדברי מוסקבה הוא תגובה לסנקציות מערביות ו"הפצת מידע כוזב על רוסיה".

עיתונאים זרים רבים עזבו את רוסיה לאחר שהרשויות במוסקבה הודיעו על עונשי מאסר של עד 15 שנות מאסר בגין הפצת מה שמכונה "חדשות מזויפות" על הצבא הרוסי".

מוסקבה גם אסרה על שימוש במילים כמו "מלחמה" ו"פלישה" ומתארת ​​את התקפתה על אוקראינה כ"מבצע צבאי מיוחד" ואוסרת לכנות את המלחמה "תקיפה רוסית". אחד מהם אמר "זה עצוב, אבל לא לגמרי מפתיע", אמר מארק גאלאוטי, מומחה לרוסיה שנמצא ברשימה שנאסרה כניסתה.

משרד החוץ גם הוציא איסור כניסה ל-20 אישים שלדבריו קשורים לתעשיית הביטחון הבריטית ולכן היו אחראים לאספקת נשק מערבי לאוקראינה. הם כוללים את ראש הסגל הימי אדמירל בנג'מין קי, בכיר במשרד ההגנה ג'רמי קווין, ואישים בכירים בחברות ההגנה והתעופה והחלל הבריטי. לונדון שלחה תמיכה צבאית לאוקראינה, לרבות שליחת מערכות הגנה אווירית, אלפי טילים נגד טנקים וסוגים שונים של אמצעי לחימה, מאות כלי רכב משוריינים וציוד אחר.

מלחמת אוקראינה רוסיה עיתונאים בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד