כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מיהו ליברלי?

"אתה פרחח": ח"כ גפני במתקפה חריפה על מתן כהנא

ח"כ משה גפני עלה היום להציע את החוק שיחזק את בתי הדין ויאפשר להם לדון בדיני ממונות בהסכמת הצדדים; מתן כהנא אמר במליאה כי הוא תומך בחוק אלא שהקואליציה מחייבת אותו להצביע נגד | גפני בתגובה כינה אותו "פרחח" בכך שהוא מכנה את עצמו ליברלי אך מתנגד להצעות החוק הללו וסירב להתנצל בפני הציבור החרדי

"אתה פרחח": ח"כ גפני במתקפה חריפה על מתן כהנא
משה גפני צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הצעת החוק של חבר הכנסת משה גפני לחיזוק בתי הדין הרבניים עלתה היום (רביעי) להצבעה במליאת הכנסת. על פי ההצעה, בתי הדין הרבניים, השרעיים או הדתיים-דרוזים יוכלו לדון כבוררים בנושאים אזרחיים, בתנאי שכל הצדדים לסכסוך נתנו לכך את הסכמתם ושאחד הצדדים לפחות הוא בן דתו של בית הדין. לפי ההצעה, יוכלו דיינים לשמש בוררים בכל מחלוקת: יחסי שותפות ושכנות, ענייני קניין ובעלות וכדומה.

חבר הכנסת גפני עלה להסביר את החוק במליאת הכנסת ופנה ליושבים: "אני לא מבין מדוע הממשלה מתנגדת לחוק הזה, צריך לאפשר לנו החרדים שרוצים לקבל פסק דין בבית דין רבני, למה לא לאפשר לנו, למה אדם ליברלי ודמוקרטי מתנגד לזה, למה אני צריך לחכות שהכנסת תאפשר דבר כזה. עכשיו, אני אוכל ללכת לבית פרטי לא של הרבנות הראשית, אבל למה לא ללכת לרבנות הראשית, שיש לזה משמעות חוקית".

חבר הכנסת גפני הופרע ע"י ח"כ גלעד קריב וגפני פנה אליו: אף פעם לא הבנתי מה זה חבר כנסת עם דעות ליברליות? אם אני דתי, או מוסלמי, או דרוזי, למה שלא ייתנו להתדיין בבתי הדינים שלנו, למה לא לאפשר זאת?" "אני מקווה, שחברי הכנסת יתמכו בהצעת החוק שהבאתי, לאפשר לכל אחד לדון איפה שהוא רוצה, או בבית דין שרעי, דרוזי וכמובן בבית דין רבני, אחרי שאראה את תוצאות ההצבעה, אני אבין מיהו אדם ליברלי".

מתן כהנא, שעלה להסביר את התנגדות הקואליציה לחוק המוצע, ניסה לומר כי הוא תומך עקרונית בחוק ושהוא חוק טוב אלא שהקואליציה הנוכחית מתנגדת לחיזוק בתי הדין הוא אף "הודה" לח"כ אבי מעוז שמשתף פעולה עם אחמד טיבי במטרה להעביר את החוק.

חבר הכנסת גפני לא ויתר לסגן השר כהנא ועלה לדוכן המליאה שוב שם כינה אותו "פרחח", "אין לך ערכים" זעק גפני לעבר כהנא והאשים אותו בכך שהוא מדבר על כך שהוא ליברל ותומך בבתי הדין אבל ברגע האמת הוא מתנגד, גפני המשיך ותקף את כהנא, "נבהלת מאחמד טיבי ורצת להתנצל, מהחרדים שכל כך השמצת בשנה האחרונה ביקשת פעם סליחה?" 

מתן כהנא משה גפני בתי הדין הרבניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד