כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
השקט שלפני הסערה?

אז מה באמת קורה עם הישראלים בטורקיה?

חרף אזהרות משרד החוץ והמטה לביטחון לאומי, אלפי ישראלים ממשיכים לטוס מידי יום לטורקיה ומסתכנים בפגיעה איראנית שעשויה להעלות להם בחייהם. פרשן חדשות 12 לענייני חוץ סקר את המצב; "גם אלו שרוצים להישאר משנים תוכניות, מחשבים מסלול מחדש, מחופשה תיירותית זה הופך להיות חופשה מבצעית"

אז מה באמת קורה עם הישראלים בטורקיה?
נוסעים בנתב"ג צילום: פלאש 90

המטה לביטחון לאומי הוציא אזהרת מסע חמורה לטורקיה, עם זאת, הישראלים ממשיכים לטוס למדינה, ועל פי דיווחים שונים, כבר סוכלו ניסיונות פגיעה איראניים בישראלים. כתב חדשות החוץ, ערד ניר ב'חדשות 12' שוחח על כך עם גדעון אוקו ברדיו 103fm והביא פרטים נוספים מהתנהלות התיירים הישראלים.

בפתח השיחה, נשאל שליח 'חדשות 12' מה קורה היום בטורקיה, והוא השיב: "בדיוק מה שקרה אתמול ושלשום ומה שקרה ביום שלפני. מבחינת מה שקורה בטורקיה, על פניו לא קורה כלום. אני מניח על סמך המידע שמגיע בישראל מגורמי ביטחון וגורמים דיפלומטיים ושר החוץ לפני שעה קלה, אני מניח שההתרחשות קורית והיא מתחת לפני השטח. ככל שניתן לחוש בתחושות הגוף, לא קורה כלום".

"ברחוב עסקים כרגיל. הישראלים שאני פוגש שומעים את מה שאנחנו משדרים, מה שהתקשורת הישראלית מדווחת, מה ששר החוץ מזהיר וממש מתחנן הפעם שוב, הם ערים לזה. קשה לי להגיד שמתנהלים כרגיל משם שגם אלו שרוצים להישאר משנים תוכניות, מחשבים מסלול מחדש, מחופשה תיירותית זה הופך להיות חופשה מבצעית. אבל בסה"כ הדברים מתנהלים על פניו באופן שאי אפשר לחזות אותו. ברגע שזה יקרה אם זה יקרה אז הכול ישתנה, לכאורה השקט שלפני הסערה, הלוואי שלא תגיע הסערה", אמר ניר.

"פעולה נגד ישראלים על אדמת טורקיה היא בראש ובראשונה פעולה נגד טורקיה"

על פעילותם המוגברת של גורמי הביטחון הטורקיים בשל המצב הנפיץ, סיפר: "קודם כל, יש נוכחות מוגברת שכן נראית בעין באופן חסר תקדים כמעט במתחם המלונות שמאוכלס בעיקר בישראלים. המטרה היא כפולה מצד אחד להרתיע ומצד השני להשרות תחושת ביטחון בדיוק כפי ששמעת עכשיו מהמרואיינת ששוחחת איתה בבוקר, היא מרגישה בסדר ובטוחה כי היא רואה הרבה שוטרים. עד כמה הם יצליחו לעשות משהו? אני לא יודע. זאת רמה אחת של שיתוף הפעולה ובישראל מאוד מברכים עליה. מעבר לזה יש רמה של שיתוף פעולה ברמת שירותי המודיעין שהם מאוד מאוד מסייעים למוסד ושב"כ שפועלים בהקשר הזה לאתר, למנוע ואפילו לנסות להקשות על האיראנים בדרכים דיפלומטיות לבצע זממם נגד ישראלים על אדמת טורקיה".

"חשוב לזכור שכל פעולה נגד ישראלים על אדמת טורקיה היא בראש ובראשונה פעולה נגד טורקיה", הדגיש, "אם תיירים ישראלים יפגעו כאן טורקיה תיפגע בתיירות בכלל. יש כאן בעיה לטורקים והם מבינים את זה. יש עכשיו את מנגנון הפיוס המחודש בין שתי המדינות שבא כאן שוב לידי מבחן ובישראל מאוד מברכים על זה. שים לב שאם עד לפני שבוע שבועיים עיקר הדיבורים והמחמאות על ישראל הגיע מהצד הטורקי בהקשרים אחרים, וישראל ישבה בצד מוחמאת מהמחמאות אבל לא נסחפת, הפעם זה התהפך. מי שכל הזמן מודה, היום שוחח לפיד עם שר החוץ הטורקי, הישראלים כל הזמן מודים לטורקים".

עוד סיכם ניר כי "נדמה לי שהטורקים היו מוותרים גם על זה אבל זה בהחלט חלק מהעידן החדש בין שתי המדינות".

 

טרור בטורקיה עימות איראן ישראל ישראלים בחול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד