כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פעולה אמריקנית

בכיר דאעש נלכד בפשיטה קרקעית בסוריה

פשיטה קרקעית נדירה של צבא ארה"ב בצפון מערב סוריה הובילה ללכידתו של מנהיג בכיר של דאעש, כך לפי הקואליציה נגד דאעש בראשות ארה"ב. פקיד הגנה אמריקאי ציין כי לא היו נפגעים לאנשי צבא ארה"ב ולא נגרם נזק לכלי טיס שהיו מעורבים בפשיטה

בכיר דאעש נלכד בפשיטה קרקעית בסוריה
חייל אמריקאי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

"כוחות הקואליציה בראשות ארה"ב, עצרו מנהיג בכיר של דאעש במהלך מבצע בסוריה ב-16 ביוני", כך נאמר בהצהרה של ארה"ב, "האדם העצור הוא יצרן פצצות מנוסה שהפך לאחד מהמנהיגים הבכירים של הקבוצה בסוריה". פקיד אמריקאי אמר לחדשות ABC ששמו של מנהיג דאעש שנלכד בפשיטה הוא האני אחמד אל-כורדי ותיאר אותו כמי שמתכנן באופן פעיל את פעולות דאעש.

"למרות שהושפל, דאעש נותר איום. אנחנו נשארים מחויבים לתבוסתה. המבצע אמש, שהוציא מפעיל בכיר דאעש משדה הקרב, ממחיש את המחויבות שלנו לביטחון המזרח התיכון ולתבוסה המתמשכת של דאעש", אמר הגנרל אריק קורילה, מפקד פיקוד מרכז ארה"ב, בהצהרה שמסר לחדשות ABC. פשיטות קרקעיות של צבא ארה"ב לצפון מערב סוריה הן מסוכנות ונדירות, מכיוון שהן מתבצעות הרחק מבסיסי ארה"ב שנמצאים במזרח סוריה.

"המשימה תוכננה בקפידה כדי למזער את הסיכון לנזק נלווה, במיוחד למנוע כל פגיעה אפשרית באזרחים", אמר המפקד, "לא נפגעו אזרחים במהלך המבצע ולא נגרם נזק למטוסי הקואליציה או למבנים".

פעולות קרקעיות של צבא ארה"ב בצפון מערב סוריה כוונו בעבר למנהיגי דאעש הבכירים, בעיקר אבו בכר אל-בגדאדי, שהתפוצץ עם חגורת נפץ במהלך מבצע באוקטובר 2019 ליד הגבול עם טורקיה שבוצעה על ידי כוח דלתא המובחר. יורשו, אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי, נהרג בפיצוץ במהלך פשיטה דומה בפברואר השנה.

"כוחות הקואליציה ימשיכו לעבוד עם שותפינו, הכוחות הסוריים הדמוקרטיים וכוחות הביטחון העיראקים, כולל הפשמרגה, כדי לצוד את שרידי דאעש בכל מקום בו הם מסתתרים כדי להבטיח את תבוסתו המתמשכת של דאעש", הוסיף המפקד הבכיר.

בינואר האחרון יצא דאעש למבצע הגדול ביותר מאז תבוסתו הצבאית, כאשר מאות לוחמי דאעש ניסו לשחרר אלפי לוחמים שלהם שנעצרו בכלא בחסאקה שבצפון מזרח סוריה.

לאחר 10 ימים של קרבות קשים, כוחות כורדים סוריים שנתמכו על ידי ארה"ב, בסיוע תקיפות אוויריות של ארה"ב, הצליחו להשתלט מחדש על הכלא, אם כי כמה מאות אסירי דאעש הצליחו לברוח. כוחות כורדים טענו כי 374 לוחמי דאעש נהרגו במהלך ניסיון הפריצה לכלא.

צפון סוריה דאעש טורקיה גבול סוריה חייל אמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד