י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"נעזוב את בריטניה"

חרדים הפגינו מול הפרלמנט הבריטי: "מזכיר ימי האינקוויזיציה"

מאות מפגינים חרדים יצאו ביום רביעי לרחובות מחוץ לפרלמנט בלונדון כדי להביע את התנגדותם לצעדים בחוק בתי הספר החדשים. "אם החוק הזה יעבור, יהודים לא יוכלו לחיות כאן. אני פטריוט בריטי אבל אנחנו לא יכולים לקבל את זה"

חרדים הפגינו מול הפרלמנט הבריטי: "מזכיר ימי האינקוויזיציה"
ההפגנה נגד התערבות בתכני הישיבות צילום: באדיבות המצלם

מאות מחברי הקהילה החסידית של סטמפורד היל הפגינו מחוץ לפרלמנט כדי ואיימו שיעזבו את בריטניה אם הממשלה תמשיך בתוכניות לשינוי תוכניות הלימוד בישיבות. המוחים הביעו את מורת רוחו מהצעדים הכלולים בהצעת חוק בתי הספר החדשים, שמשקף דאגה גוברת בתוך סטמפורד היל מהמהלך של הרשויות.

אחד המפגינים, אמר לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle כי "אם החוק הזה יעבור יהודים לא יוכלו לחיות כאן. אני פטריוט בריטי אבל אנחנו לא יכולים לקבל את זה". מפגין אחר אמר כי האיום "מזכיר לנו את הימים האפלים של האינקוויזיציה הספרדית, כל הקהילה תעזוב", אמר. מפגין אחר אמר: "אם החוק יהיה ככה בלי שינויים, נעזוב את בריטניה. אני אומר לאשתי ולילדים שאני מקווה שזה ישתנה. זו מדינה טובה, אנחנו לא רוצים לעזוב". מפגין נוסף אמר, כי החוק זהה "למה שאנשים עשו לנו בימי הביניים האפלים".

הרבנים בנאומיהם ביקשו מהממשלה לא לקדם את החוק שיכפה עליהם תוכן לא ראוי. "הצעת חוק בתי הספר מאיימת לפרק את המרקם של הקהילה שלנו. זה איום על אורח החיים שלנו, עצם ההישרדות שלנו כקהילה דתית מובהקת, אנא אל תיקחו לנו את חופש הדת. להורים יש זכויות יסוד לחנך את ילדיהם בדרכם שלהם". אם תתקבל, הצעת החוק תאלץ את הישיבות להנהיג שיעורים אנטי יהודיים ואנטי דתיים, נושאים שאין סיכוי בעולם שאדם חרדי ילמד את בנו, משרד החינוך מתעקש לקדם את החוק, והחרדים מאד בלחץ.

עורך דין יהודי צוטט בעיתון והזהיר שיש פגמים בשינויים המשפטיים המוצעים. "אם ידחפו את הישיבות, הם ירדו למחתרת. זה לא יעזור לילדים וזה לא ישיג את מטרת החקיקה".

אחד העסקנים הבכירים של בריטניה אומר ל'בחדרי חרדים' כי ההפגנה לא הייתה בהובלת התאחדות הרבנים, אלא כמה עסקנים עצמאיים עם רבנים חשובים הפגינו. "אמנם המארגנים והרבנים אנשים חשובים, והם רוצים לעשות טוב, אבל ככה לא מארגנים הפגנה, ולכן היו שם רק כמה מאות, אם עושים הפגנה רצינית, אז מביאים את כולם, גברים נשים וטף, לא רק כמה מאות גברים שחלקם מאיימים לעזוב את בריטניה, וכולם יודעים שהם לא יעזבו, כי בכל מקום מציקים לחינוך החרדי, גם בישראל".

עוד אומרים בקהילה החרדית ל'בחדרי חרדים', "החוק שמכריח את הישיבות ללמד תוכן בעייתי, הוא חוק שהרבה אנשים התעלמו ממנו, את הדבר הזה היו צריכים לפתור לפני כמה שנים, אבל הישיבות לא ממש שיתפו פעולה, ועכשיו זה קצת מאוחר מדי, אפשר עדיין לפתור את הבעיה, אבל צריך לראות איך נתקדם עם זה".

הפגנה לונדון משרד החינוך ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד