א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
תיעוד מתקיפת הכוחות המיוחדים

בצה"ל מעריכים: חמאס עשוי להפתיע בפעולה

בצה"ל מעריכים כי חמאס עשוי לפתוח את המלחמה הבאה בהפתעה, ככל הנראה באמצעות פעולה קרקעית דרך מנהרות בשטח ישראל | מפקד אוגדת עזה: "השפעת מבצע 'שומר החומות', כמו גם הצעדים שננקטו אחריו עוד מורגשים ברצועת עזה אך המתח גבוה והדריכות נמשכת

בצה"ל מעריכים: חמאס עשוי להפתיע בפעולה
אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

שנה לאחר מבצע 'שומר החומות', בצה"ל מעריכים כי ארגון חמאס הפיק לקחים מהלחימה - ועשוי לפתוח את הסבב הבא בהפתעה, ככל הנראה באמצעות פעולה קרקעית בשטח ישראל. בפיקוד הדרום מעריכים כי המהלומות שהונחתו על חמאס במהלך המבצע, גרמו לארגון לשמור על שקט במהלך השנה האחרונה, שהייתה השקטה ביותר מאז 2009.

לפי הערכות בצה"ל, חמאס עשוי להחדיר עשרות מחבלי מיחידת הנוכבא דרך מנהרות לשטח ישראל, זאת למרות המכשול הקרקעי שהוקם. זכת במטרה להפתיע את ישראל בזמן שגרה. בצה"ל, יש לציין, נערכים גם לכך ובהתאם פרסו אמצעים שונים לאורך הגבול. בתוך כך, צה"ל חשף היום תיעודים מתקיפת אנשי יחידת הנוכבא במהלך 'שומר החומות', ופינוי גופותיהם באמצעות כלים כבדים.

תת-אלוף נמרוד אלוני, מפקד אוגדת עזה, אמר: "במהלך 11 ימי מבצע שומר החומות הצלחנו לשבש ולדכא כמעט את כל הניסיונות ההתקפיים של ארגוני הטרור בכך ששינינו את משוואת ההגנה כפי שהייתה. לא חיכינו לפעילי הטרור שיגיעו לגבול כדי להילחם בהם, אלא צדנו אותם בכל פעם שהרימו את ראשם וניסו לפגוע באזרחנו ובכוחותינו."

"כוחות ההגנה שפעלו באוגדת עזה ביבשה, באוויר ובים הפגינו כושר ביצוע ומשמעת מבצעית למופת, לצד יוזמה התקפית כתוצאה מחופש הפעולה לו זכינו", אמר אלוני והוסיף: "למרות הצלחת ההגנה לשבש את מהלכיו ההתקפיים של האויב, למדנו מה עלינו לשפר ואנו לומדים את השתנות האויב בעקבות המבצע. כוחותינו מתאמנים ללא הרף כדי להגיע מוכנים יותר לעימות הבא."

"השפעת מבצע 'שומר החומות', כמו גם הצעדים שננקטו אחריו עוד מורגשים ברצועת עזה אך המתח גבוה והדריכות נמשכת. תפיסת ההגנה של אוגדת עזה בנויה על שכבות רבות ואיכותיות של הגנה הנותנת מענה לאיומים השונים מהרצועה. בארבע שנים האחרונות מערכת ההגנה זיהתה את ניסיונות החדירה מהרצועה. התפיסה המבצעית החדשה שינתה לחלוטין את ההתנהלות של כוחות צה"ל במרחב המכשול ברצועה, כך שננצל את יתרונותיו ונקטין את הזדמנויות האויב לפגיעה בכוחותינו", סיכם אלוני.

שומר החומות צה"ל חמאס רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד