י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"יש להכליל עלויות שחיטה בערך טובין מיובאים"

בית משפט השלום בראשון לציון קבע: תהליך השחיטה וההכשרה של בשר מיובא הוא חלק בלתי נפרד מתהליך ייצור הטובין • לפיכך: יש להכליל את העלויות הללו בערך הטובין לצרכי מס

שחיטה בחו"ל. צילום אילוסזטרציה
שחיטה בחו"ל. צילום אילוסזטרציה

בית משפט השלום בראשון לציון קבע כי תהליך השחיטה וההכשרה של בשר מיובא הוא חלק בלתי נפרד מתהליך ייצור הטובין. לפיכך, יש להכליל את העלויות הללו בערך הטובין לצרכי מס.

פסיקה זו ניתנה בעניינן של התובעות (נטו מלינדה סחר בע"מ, מאיר עזרא יבוא ושיווק בע"מ, נטו מ.ע. אחזקות בע"מ, נטו מ.ע. סחר מזון בע"מ), שהן חברות ישראליות העוסקות, בין השאר, ביבוא בשר מדרום אמריקה.

בשנת 2007 טענה רשות המסים, לאחר ביקורת, כי התובעות אינן כוללות את עלויות הכשרת ושחיטת בשר הכבש בערך הטובין לצרכי מס, וכי הן לא שילמו מכס בשיעור 50% על עלויות אלו ואף הוציאה לתובעות הודעות בדבר חיוב במכס בגין עלויות ההכשרה של בשר הכבש בחו"ל לשנים 2003 - 2007 בסך של כ-2 מיליון ש"ח.

התובעות התנגדו והגישו תובענה בה עתרו, בין היתר, לקביעה כי דין הודעות החיוב להתבטל וכי על הנתבעת להשיב להן סכום של כ-200,000 שח שהופקד בגין משלוחים חדשים, וכן להשיב להן סכומי עמלות לבנק לצורך הוצאת ערבויות בנקאיות.

שופט בית המשפט השלום בראשון לציון, יחזקאל קינר, דחה את התביעה וקבע, כי תהליך השחיטה וההכשרה הוא חלק בלתי נפרד מתהליך ייצור הטובין. מלכתחילה, הטובין המיובאים הם בשר כבש כשר. תהליך השחיטה הוא חלק אינטגראלי מייצור הבשר ופעולת המשגיחים היא חלק אינטגראלי מתהליך ייצור הבשר הכשר.

לאור האמור, עלויות השירותים המסופקים על ידי השוחטים ומשגיחי הכשרות הם חלק מהמחיר המשולם על ידי התובעות עבור הטובין, בהתאם לסעיף 132(א) לפקודת המכס.

עוד אמר בית המשפט, כי מבחינת תכלית החקיקה, אחת המטרות של המכס היא הגנה על הייצור המקומי של בשר כבש. מאחר ועל הייצור המקומי של בשר כבש מוטלות עלויות שחיטה וכשרות ואלה קיימות גם בחו"ל, הרי הטלת מכס על עלויות אלו מגינה על הייצור המקומי.

כמו כן נקבע כי התובעות לא הוכיחו את התנאים המצטברים (עפ"י סעיף 3 לחוק מסים עקיפים) ולכן אין לוותר על המסים.
שחיטה כשרות יבוא בשר מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד