י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מי שרוצה להיות מקושר אלינו"

מה ביקש הרבי מפינסק קרלין מחסידיו בטיש הדרמטי

לאחר שהרבי מפינסק קרלין ביקש מכלל החסידים להגיע לסעודת היארצייט הוא בטיש ביקש כמה בקשות. לא הייתה התייחסות לשלום ההיסטורי המתבשל מזה תקופה. 'בחדרי חרדים' עם עיקרי דבריו של הרבי. צפו בתיעוד מסכם מהטיש שעורר סקרנות בעולם החסידות

מה ביקש הרבי מפינסק קרלין מחסידיו בטיש הדרמטי
הטיש בפינסק קרלין צילום: שלומי טריכטר

כפי שדיווחנו אתמול ב'בחדרי חרדים' דריכות גדולה נרשמה בחצר חסידות פינסק קרלין בעקבות טיש יארצייט הדרמטי שנערך הערב (חמישי) בחצר התלמוד תורה של החסידות בשכונת בית ישראל בירושלים, לרגל הילולת בעל ה'בית אהרן' מקרלין זיע"א.

הסיבה לדריכות, הוראה חריגה של הרבי קודם הטיש שהוא חפץ שכלל החסידים יגיעו להשתתף בטיש. הרחש בחש עלה שלב עת עלה אמש הרבי לציונו של הרבי מקרלין סטולין בטבריה, שם נערך מעמד בקשת מחילה עם מנין של 10 אנשים ועולם החסידות היה בטוח כי הכיוון הוא לקראת שלום היסטורי בין החצרות.

בדבריו בטיש פתח הרבי באימרה המפורסמת בקרלין ואמר "אשרינו מה טוב חלקנו - שאנו חסידים ומה נעים גורלנו - שאנו חסידים ומה יפה ירושתנו - שאנו קרלינער חסידים".

הרבי שכידוע עבר אירוע קשה אחרי פורים ביקש להודות לקב"ה על הניסים והחסדים שעשה עמו ובכדי שיחזור לאיתנו הוא מבקש מכל הקהל מנער ועד זקן להתחזק בשלושה דברים: להיות בשמחה, להישמר מכעס ולא לדבר לשון הרע.

הרבי ביקש להזהיר את האברכים, להיות רגועים בביתם בעיקר בימי שישי שבת, שאז זה זמן לחוץ. לאחר מכן פתח הרבי את סגור ליבו ואמר: "מי שרוצה להיות מקושר אלינו זה התנאי, גם נשים וגם ילדים, על כל אחד לחנך את ילדיו לכך להתחזק בשלושת הדברים שביקשתי".

בדברים שנשא במשך שעה ארוכה, עמד על כך שזכינו בסייעתא דשמיא לראות ברכה בגודל התעלות צבור הקודש בעבודת התפילה ביגיעה והתלהבות וכן לימוד שעות רצופות בניצול ימי שישי ושבת וכי רואים פירות מההשקעה העצומה במשך השנים, ועורר על גודל נחיצות המשך העשייה בחתירה להגיע לשלימות בתיקון המידות וציטט רבות מספרו של בעל ההילולא שרק ע"י תיקון המידות ניתן להגיע לשלימות בעבודת השם.

בהמשך דבריו עמד על רצונו שכל אחד יקבל על עצמו את תקנות הקודש, בהשתדלות לעשיית המצוות מתוך שמחה של מצווה, ותיקון מידת הכעס כך שצבור החסידים יקבלו כולם כאחד להישמר מכעס לפחות במשך שעה אחת ביום, אשר יתן כוח להתגבר בכל שעות היממה, וכן לימוד הלכות שמירת הלשון בספרו של בעל ה'חפץ חיים' זי"ע מידי יום, וכך נזכה לתקן מידת שמירת הדיבור בשלימות.

בסיום המעמד הכביר עבר צבור החסידים לפני האדמו"ר כשכל אחד חתם על כך שמקבל עליו את תקנות הקודש. האדמו"ר איחל את ברכת הקודש ואף העניק לכל אחד בקבוק יין לכוס של ברכה.

צפו בתיעוד מהטיש

טיש פינסק קרלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד