י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב פנגר: "אל תוותרו על החלומות שלכם"

הרב יצחק פנגר עם סיפור קצרצר לשבת ומסר נפלא לחיים, מה אמר הבוס לעובדו שגרם לו להמשיך לישון? מה חשוב לעשות בכדי להשיג מטרות בחיים? ואיך זה קשור לפרשת השבוע?

הרב פנגר: "אל תוותרו על החלומות שלכם"
צללית צילום: pixabay

הבוס שלי אמר לי אתמול לעולם לא לוותר על החלומות שלי. אז הבוקר המשכתי לישון...

בשביל לחלום צריך לישון, אבל בשביל להגשים - צריך לקום.

כשאני אומר לקום, צריך לקום לפעמים ולעמוד נגד. נגד מה שאחרים אומרים עליך, או מה שאתה אומר על עצמך.

שניים בלבד נקראו בתורה "עבדי" - עבד השם. האחד הוא משה רבנו, והשני הוא כלב בן יפונה, בפרשה של השבוע. כלב היה אחד משניים עשר המרגלים שנשלחו לתור את הארץ. משה רבנו פחד שתלמידו, יהושע, שאף הוא היה במשלחת, יושפע לרעה משאר המרגלים, ולכן הוא התפלל עליו ואף שינה את שמו מהושע ליהושע. אבל על כלב אף אחד לא התפלל, הוא התפלל על עצמו. ואכן, לא רק שהוא הצליח להינצל, אלא הוא היה זה שנעמד אל מול שאר המרגלים ובגבורה סתר את דבריהם.

וכך אומר הפסוק: "וְעַבְדִּי כָלֵב עֵקֶב הָיְתָה רוּחַ אַחֶרֶת עִמּוֹ... וַהֲבִיאֹתִיו אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר בָּא שָׁמָּה" וגו' (במדבר י"ד, כ"ד). אלוקים לא רק מכנה אותו "עבדי", אלא גם מבטיח לו להיכנס לארץ – "והביאותיו אל הארץ" - הוא קיבל תעודת ביטוח ל-40 שנה, וכל זה בגלל שהוא היה מסוגל לא להיסחף, לקום ולעמוד מנגד.

הבה נלמד גם אנחנו לא להיסחף אחרי מה שאחרים אומרים עלינו, או פעמים אפילו מה שאנו אומרים לעצמנו כלפי היכולות שלנו או החלומות שלנו. אחד הפספוסים הגדולים של החיים זה ללכת לישון בלי חלום, ולקום בלי מטרה. תהיו חזקים, כדי שלא תתחרטו על שוויתרתם לעצמכם. ונתפלל גם אנחנו שהקב"ה ייתן לכולנו את הכוח לדבוק באמת ולא להיחלש מאחרים.

איך אמר לי פעם מישהו? אל תפסיק לרוץ אחרי החלומות שלך. גם אם לא תשיג אותם, לפחות תרזה... חמוד.

שבת שלום.

שלכם,

יצחק פנגר.

פרשת שבוע סיפור לשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד