י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"?איפה הגוף של ג'מאל"

ארוסת העיתונאי מתחננת לביידן: "אתה יודע איך זה לאבד קרוב"

ארוסתו של העיתונאי שנרצח בטורקיה על ידי הסעודים אמרה לנשיא ביידן "אתה מבזה את עצמך". היא זועמת על כך שהנשיא האמריקני הסכים להיפגש עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן במהלך ביקורו במזרח התיכון בחודש הבא

ארוסת העיתונאי מתחננת לביידן: "אתה יודע איך זה לאבד קרוב"
קמפיין בעד ג'אמל חאשוקג'י צילום: באדיבות המצלם

הדיג'ה קנגיז, ארוסתו של ג'אמל חאשוקג'י, העיתונאי שנרצח על ידי הסעודים בקונסוליה הסעודית באיסטנבול שבטורקיה, אמרה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן "אתה מבזה את עצמך", בכך שהסכים להיפגש עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, במהלך ביקורו במזרח התיכון בחודש הבא.

"אדוני הנשיא, אני מתחננת בפניך לא לאבד את סמכותך המוסרית או להתעלם מהפשע הנתעב הזה", אמרה ארוסתו בהודעה מצולמת ביום רביעי האחרון. "עליך לעמוד בתפקידך להביא את כל מבצעי הפשע האכזרי הזה לדין".

קמפיין שמובילה ארוסתו של העיתונאי שנרצח.

היא הזכירה את תאונת הדרכים ב-1972, בה נהרגה אשתו הראשונה ובתו התינוקת של ביידן. "כמוני, אתה מכיר מקרוב צער וכאב", אמרה. "אתה מבין איך זה מאוד מאוד קשה להתאושש, אבל בניגוד לאבדות שלך, האדם שאהבתי נרצח באכזריות, ואני נאלצת לחיות בעולם שבו רוצחיו לא רק שלא נענשו, אלא גם זכו לתגמול".

"עד כמה שזה מאכזב" המשיכה, "אם אתה צריך לשים נפט על עקרונות, ויעילות על ערכים, אתה יכול לפחות לשאול, 'איפה הגוף של ג'מאל? האם לא מגיעה לו קבורה ראויה? ומה קרה לרוצחיו?'".

העיתונאי שנרצח. צילום: ויקיפדיה.

ג'מאל ח'אשוקג'י, היה עיתונאי ופרשן פוליטי סעודי, שנעלם ב-2 באוקטובר 2018 לאחר שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, לאחר מכן התגלה כי נרצח בה וגופתו בותרה. נודע כמבקר חריף של מדיניותו של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן וכתומך האחים המוסלמים. בדצמבר 2019 נשפטו חמישה גברים למוות ועוד שלושה לתקופות מאסר ארוכות על חלקם ברצח של ח'אשוקג'י. על פי דובר הממשלה הסעודית, החלטה לרצוח אותו התקבלה ספונטנית על ידי סוכנים בשטח ולא בהוראה שהגיעה מבית המלוכה, אך התגובה הסעודית לא הרגיעה את הקהילה הבינלאומית שמאשימה את הנסיך בן סאלמן.

על רקע הדברים הללו, דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר אמרה אתמול (חמישי) בתדרוך לכתבים כי הנשיא ביידן מאמין שחיסולו של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'אשוקג'י בטורקיה בוצע על פי הוראתו של יורש העצר. "הנשיא לקח ברצינות את הכתוב בדו״ח ה-CIA. הוא פעל לפרסומו, ולא היה עושה כך, אם לא היה מאמין בכתוב בו".

‏גם בנו של בכיר המודיעין הסעודי לשעבר סעד אלג'עברי, שעל פי דיווחים, שרד ניסיון חיסול של הסעודים, תוקף אתמול את הנשיא ביידן על רקע ביקורו המתוכנן בממלכה. לדבריו, מדובר "בחנינה נשיאותית על רצח. מערכת יחסים בריאה בין המדינות יכולה להתקיים במידה ויש אמצעי הגנה מפני התנהגות פזיזה של מחמד בן סלמאן".

סעודיה מוחמד בן סלמאן ג'ו ביידן טורקיה ג'מאל ח'אשוקג'י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד