י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעלת ברית איתנה

ישראל מתאמת עם ארה"ב תקיפות אוויריות בסוריה

ישראל מתאמת בקביעות - רבות מהתקיפות האוויריות שלה בסוריה עם גורמים רשמיים בארה"ב, ובמקרים מסוימים ממתינה לאישור אמריקני לתקיפות שלה | "התיאום נועד למנוע מפעולותיה של ישראל להפריע למאמצי ארה"ב נגד ארגון המדינה האסלאמית באזור"

חיל האוויר: אילוסטרציה
חיל האוויר: אילוסטרציה צילום: pixabay

ישראל מתאמת, ומקבלת אישור מארה"ב על תקיפות אוויריות בסוריה, התיאום נועד להבטיח שהתקפות ישראליות על מטרות איראניות לא יפריעו לפעולות אמריקאיות במזרח סוריה, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

העיתון ציטט גורמים אמריקאים שאמרו כי שיתוף הפעולה הסודי מתמקד במזרח סוריה, ובמיוחד באזור הבסיס הצבאי האמריקני אל-טנף, ליד גבולות סוריה עם עיראק וירדן. בסיס ארה"ב נמצא במיקום מעולה עבור האינטרסים האיראניים - ממוקם ליד כביש מהיר המחבר את עיראק ודרום סוריה. הכוחות הנתמכים על ידי איראן רואים בו נתיב אספקה ​​חשוב.

"התיאום נועד למנוע מפעולותיה של ישראל להפריע למאמצי ארה"ב נגד ארגון המדינה האסלאמית באזור" נכתב בעיתון. ישראל מבצעת תקיפות אוויריות בסוריה בעיקר כדי לבלום את ניסיונותיה של איראן להעביר אמצעי לחימה לנציגיה במדינה ולארגון חיזבאללה בלבנון.

העיתון דיווח כי ישראל בוחרת את מטרותיה באופן עצמאי ואינה מקבלת אישור מארה"ב לכל התקיפות האוויריות שלה בסוריה, אך יש תיאום קבוע. הפקיד האמריקאי ציין כי ארה"ב מקפידה שלא להיות קשורה ישירות לתקיפות של ישראל נגד איראן.

"יש תמיכה אמריקאית שבשתיקה לישראלים הפועלים להקהות את מאמצי האיראנים להפיץ נשק ולבנות את המינוף שלהם ברחבי האזור", אמר לעיתון דניס רוס ממכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב.

בעיתון דווח כי ארה"ב ביקשה מישראל לשנות את פעולותיה לפחות פעמיים, הראשונה הייתה לקראת הפשיטה של ​​כוח דלתא ב-2019 בצפון סוריה, שבה כוחות ארה"ב התנקשו במנהיג דאעש דאז, אבו בכר אל-בגדאדי. הפעם השניה התרחשה בתוך לחימה אינטנסיבית בין כוחות ארה"ב ודאעש בעמק נהר הפרת.

עד ינואר 2021, התיאום הצבאי של ארה"ב עם ישראל הועבר לפיקוד האירופי של ארה"ב, במטרה להפריד בין שיתוף הפעולה האמריקני עם ישראל לבין שיתוף הפעולה שלה עם כוחות ערביים שלא רצו להיות קשורים לישראל. כך דווח האתר Times Of Israel. נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הורה לכלול את ישראל בפיקוד המרכז על רקע הסכמי הנורמליזציה של ישראל עם בחריין ואיחוד האמירויות הערביות, והיחסים של ישראל עם מדינות ערב פתוחים יותר כשהן מתמודדות עם אויב משותף באיראן.

חיל האוויר צבא ארה''ב דאעש תקיפה בסוריה תקיפה ישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד