כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אצבע מאשימה אל ליברמן

שביתת המורים מחריפה ומחר תתקיים בכל רחבי הארץ

בהסתדרות המורים מוחים על עיכוב המו"מ על ידי האוצר ומחר יפתח יום הלימודים בחינוך הממלכתי בשעה 10:00 בבוקר | שרת החינוך יפעת שאשא ביטון תמכה היום בארגוני המורים והאשימה את שר האוצר ליברמן בגרירת רגליים ובהצבת תנאים לא רלוונטיים

שביתת המורים מחריפה ומחר תתקיים בכל רחבי הארץ
יום לימודים ראשון בבית ספר ביישוב אפרת צילום: Gershon Elinson/Flash90

הסתדרות המורים מחריפה את העיצומים בדרישה להגדלת שכר המורות והגננות ובמחאה על עיכוב המשא ומתן להסכם שכר חדש על ידי משרד האוצר. כחלק מהמחאה, הלימודים בכל הארץ בכל מוסדות החינוך – בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובאולפנים – יחלו מחר (ראשון) בשעה 10:00. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל.

לפי הודעת הסתדרות המורים, העיצומים יוחרפו לנוכח "הזלזול וההתעלמות של ראשי הממשלה בנט ולפיד ושל שר האוצר, אביגדור ליברמן ופקידי משרדו מהמערכת המדממת שזקוקה לחבל הצלה מיידי."

בהסתדרות המורים הדגישו ש"העיצומים הוחרפו לאחר שפקידי האוצר הגיעו לישיבה נוספת לא מוכנים וללא מסגרת תקציב. רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך. בהסתדרות המורים הודיעו בימים האחרונים כי העיצומים יתרחבו וביום ראשון המחאה תתרחב לכל רחבי הארץ."

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, התראיינה לכאן 11, והביעה תמיכה בעיצומים של הסתדרות המורים. "מחאת המורים לגיטימית", היא אמרה ליערה שפירא וסולימאן מסוודה. "בסוף זה תלוי באוצר, הדברים בידיים שלו. אנחנו מפעילים את כל הכוח כדי שנוכל להתקדם במשא ומתן, הפערים לא גדולים".

שרת החינוך מתחה ביקורת על תוכניתו של שר האוצר אביגדור ליברמן, לפיה שכר המורים יעלה יחד עם התאמת לוח החופשות לזה של ההורים. "לבנות את כל הסיפור על החופשים זאת לא תוכנית עבודה", טוענת שאשא ביטון. "בדיונים האחרונים ביקשנו 10,000 שקלים למורה מתחיל, מה אתם מציעים? ולא הייתה הצעה. ככל שהאוצר לא יתעשת נמצא את עצמנו במשבר חמור. המורים יסגרו את הדלת ב-30 ביוני ולא בטוח שהם יחזרו. הרבה מורים מבקשים לפרוש, אם לא ניתן להם אופק לא יהיו לנו מורים במערכת". 

שביתה בבתי ספר הסתדרות המורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד