כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לא הסכים לכסתח

רופא איראני נמצא מת לאחר שלא שיתף פעולה עם הרשויות

רופא שסירב לשתף פעולה בכיסתוח ובחיפוי על בכירים לאחר קריסת בניין קטלנית שהביאה למותם של עשרות אנשים בדרום מערב איראן, נמצא מת באופן מסתורי. הרופא התבקש לשתף פעולה עם פקידים מושחתים שגרמו לקריסת בניין

רופא איראני נמצא מת לאחר שלא שיתף פעולה עם הרשויות
המבנה שקרס באיראן צילום: Iran international

בניין רב קומות חדש שנבנה קרס בעיר עבאדן שבדרום-מערב המדינה ב-22 במאי, הרשויות הודיעו מיד לאחר הקריסה על מעצרו של בעליו, אך יום לאחר מכן טענו שהוא מת בתקרית. הציבור לא האמין לטענה ורבים אמרו שהוא נמלט, וגורמים מושחתים שהתירו לו להפר את תקנות הבנייה, רצו שייעלם.

על פי דיווחים באיראן, גורמים רשמיים הציגו גופה בבית חולים מקומי, בדרישה מד"ר פייוואנד אלמה לקבוע את המת כבעלים של הבניין, אך הוא סירב לעשות זאת ללא ראיות חותכות. ערוץ הטלוויזיה Iran International מדווח, כי חודש לאחר התקרית, אלמה מת לאחר ש'נפל' ממרפסת דירתו בקומה השמינית, מה שהעלה חשד כי הוא נדחף אל מותו.

ראש אוניברסיטת עבאדן למדעי הרפואה, מוחמד מוחמדי, אמר ביום שישי בלילה כי מותו נחקר, חלק מסוכנויות הידיעות באיראן המקורבות למשטר האיראני דיווחו על התאבדות כגורם למותו. אך כלי תקשורת המתנגדים למשטר האיראני, דיווחו כי הרופא נדחף אל מותו, כי סרב להשתתף בטיוח ובכיסתוח של האסון.

גופותיהם של יותר מ-40 קורבנות מההתמוטטות נמצאו, אך מספר זהה של אנשים דווח כנעדרים, זמן קצר לאחר הקריסה התברר כי הבעלים והבונה של הבניין, חוסיין עבדולבאגי, היה איש עסקים רב עוצמה ועם קשרים פוליטיים, שהתעלם מתקנות וחוקי בנייה, כשהוא מגובה על ידי פקידים, שאולי היו להם אינטרסים פיננסיים משלהם. עיתונאים וגולשים ברשתות החברתיות מאשימים את הרשויות בטיוח על בריחתו בטענה שהוא מת בתקרית.

איראן כלי תקשורת קריסת בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד