א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מפגינים אמיצים

המחאות נגד המשטר האיראני נמשכות ברקע יום השנה למינוי ראיסי

הפגנות ושביתות באיראן נמשכו ביום שבת, בזמן שהנשיא אברהים ראיסי ציין את יום השנה הראשון למינויו לתפקיד על ידי האייתולה חמינאי, בשל מצב כלכלי קשה | המטבע של איראן ירד לשפל היסטורי של 333,000 ריאל לדולר אמריקאי אחד

המחאות נגד המשטר האיראני נמשכות ברקע יום השנה למינוי ראיסי
בעלי חנויות בטהרן מתעמתים עם כוחות משטרה צילום: צילום מסך

גמלאים, עובדי תעשייה, ומורים, יצאו ביום שבת האחרון לרחובות בערים ועיירות רבות ברחבי איראן למחות על שיעור האינפלציה של למעלה מ-40%. מחאות הגמלאים שהחלו לפני מספר חודשים והפכו תכופות יותר לאחרונה.

סבב השביתות וההפגנות הנוכחי החל ביום ראשון, 12 ביוני, לאחר שהמטבע של איראן ירד לשפל היסטורי של 333,000 ריאל לדולר אמריקאי אחד. במקביל לגמלאים, בעלי עסקים קטנים נמצאים גם הם בחזית בימים האחרונים.

המפגינים מוכחים כאמיצים במיוחד, מאחר ובאיראן השוטרים יורים אש חיה לעבר מפגינם. ביום שבת התקיימו הפגנות של קמעונאים בטהרן עם עימותים רבים עם המשטרה.

במחוז העשיר בנפט בדרום-מערב ח'וזסטן קראו פנסיונרים קריאות נגד ראיסי, והאשימו אותו בשקרים. ראיסי שנכנס לתפקידו באוגוסט האחרון הוא הנשיא האיראני הראשון מאז המהפכה האסלאמית של 1979 שממשלתו התמודדה עם מחאות נרחבות תוך מספר חודשים, כאשר מפגינים מאוכזבים דורשים את התפטרותו בגלל ניהול לא נכון של המדינה. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International

הפגנות דומות התרחשו בזנג'אן, ובשושטאר, עיר של למעלה מ-100,000 תושבים בח'וזסטן, קראו "לא עוד לחיות בבושה". הגמלאים דורשים העלאות פנסיה בהתאם לעליית המחירים של מוצרים חיוניים, ואומרים כי התשלומים הנוכחיים אינם עולים בקנה אחד עם ההחלטה של הממשלה שקבעה העלאה של 38 אחוזים בשכר המינימום. מוקדם יותר החודש הודיעה הממשלה כי הפנסיה לרוב הגמלאים תגדל ב-10 אחוז בלבד.

בעלי עסקים בבזאר באספהאן, סרבו ביום שבת לפתוח את חנויותיהם במחאה על עלייה חסרת תקדים בחשבונות המס שלהם. סוחרי הבזאר הגדול של טבריז, בירת מחוז מזרח אזרבייג'אן, היו הראשונים לשבות מוקדם יותר החודש. השביתות התפשטו מאז לכמה ערים גדולות וקטנות אחרות כולל טהרן ושיראז.

איראן אברהים ראיסי הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד