ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ההיסטוריה תשוב?

הרמטכ"ל הבריטי: "בריטניה חייבת להתכונן להילחם ברוסים"

ראש המטה הכללי בבריטניה, גנרל סר פטריק סנדרס, אמר כי ייתכן שחיילים בריטים יצטרכו בקרוב להילחם באירופה שוב, בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה. "אנחנו הדור שחייב להכין את הצבא להילחם באירופה שוב"

הרמטכ"ל הבריטי: "בריטניה חייבת להתכונן להילחם ברוסים"
חיילים בריטים: אילוסטרציה צילום: המארינס הבריטי

ראש המטה הכללי בבריטניה, גנרל פטריק סנדרס, הגנרל העליון החדש של בריטניה, אמר לכל חייל משרת שעליו להתכונן להילחם בצבא הרוסי במלחמת עולם שלישית אפשרית. הגנרל סר פטריק סנדרס הזהיר את החיילים כי הם חייבים להיות מוכנים "להילחם שוב באירופה", שכן הפלישה של רוסיה לאוקראינה הובילה ל"עידן חדש של חוסר ביטחון".

האזהרה הגיעה בנאומו הראשון מאז הפך החודש לראש המטה הכללי, "עכשיו יש צורך דחוף לגבש צבא המסוגל להילחם לצד בעלות בריתנו ולהביס את רוסיה בקרב. אנחנו הדור שחייב להכין את הצבא להילחם באירופה שוב". גנרל סנדרס הוסיף: "אני הרמטכ"ל הראשון מאז 1941 שקיבל את הפיקוד על הצבא בצל מלחמת יבשה באירופה הכוללת מעצמה יבשתית".

הוא התחייב לגבש צבא שיכול לנצח את רוסיה בקרב. והוא הזהיר את החיילים הבריטים האמיצים שעליהם להיערך כעת "להילחם באירופה שוב". בהודעה ראשונה לכל חייל משרת, הוא אמר כי העולם השתנה מאז שהרודן הרוסי פלש לאוקראינה ב-24 בפברואר. הגנרל סנדרס החל בתפקידו החדש ביום שני שעבר.

כראש המטה הכללי, הוא יוביל את הצבא הקטן ביותר במשך 300 שנה בבריטניה לאחר שהממשלה קיצצה את מספר החיילים ל-73,000 חיילים - בערך בגודל של הכוחות המיוחדים של אמריקה. כך דווח 'הסאן'.

הגנרל סנדרס, בן 56, שהוביל מבצעים בעיראק ובאפגניסטן, נשבע שהוא יאיץ את התוכניות למודרניזציה של הצבא ויתפרס בחו"ל לעתים קרובות יותר כדי להגיב מהר יותר למשברים. "שני המהלכים יחזקו את נאט"ו וימנעו מרוסיה את ההזדמנות לכבוש עוד מאירופה" אמר. כמפקד הפיקוד האסטרטגי של בריטניה משנת 2019 ועד מאי, הוא פיקח על כל הכוחות המיוחדים של בריטניה. לדבריו, על הצבא "להרתיע את התוקפנות הרוסית באיום בכוח".

ביום שבת ביקר ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון במפתיע באוקראינה והזהיר את הבריטים כי "אנחנו צריכים להתבסס לקראת מלחמה ארוכה". הוא אמר כי אם רוסיה תצליח בתפיסת השטח באוקראינה, "שום אומה בשום מקום לא תהיה בטוחה", כי "כל דיקטטור ירגיש צורך לממש את שאיפותיו בכוח".

בריטניה מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת העולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד