כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חשש מקורונה

גרמניה שוקלת לחזור לעטיית מסכה לקראת החורף

גרמניה שוקלת לחייב עטיית מסכה מאוקטובר עד מרץ במסעדות, ברים וחנויות, כדי להילחם בקורונה בחורף הקרוב. הצעד הדרסטי נועד לצמצם את ההתמודדות עם גל קורונה בחורף. תומכי התוכנית מקווים לנטרל את המגמה הזו ולהתמודד גם עם וירוסים נוספים כמו שפעת

בדיקות קורונה: אילוסטרציה
בדיקות קורונה: אילוסטרציה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ממשלת גרמניה בוחנת הצעות לאכוף עטיית מסכות מאוקטובר עד מרץ, התוכניות תכלול חובת חבישת מסכות בכל המרחבים הציבוריים כולל ברים, מסעדות וחנויות במהלך חודשי החורף, במטרה להילחם בהתפשטות קורונה, כך דווח בגרמניה. מקרי קורונה בדרך כלל עולים במהלך חודשי החורף, ולכן תומכי התוכנית מקווים לנטרל את המגמה הזו ולהתמודד גם עם וירוסים נוספים כמו שפעת.

גרמניה דיווחה לאחרונה על בין 50 ל-130 מקרי מוות הקשורים לקורונה ביום, על פי נתונים רשמיים במה שתואר כ'גל קיץ' עוד לפני שמזג האוויר הקר הגיע. לא ברור אם הכללים יחולו על בתי ספר וגני ילדים. נכון לעכשיו, עטיית מסכה בגרמניה היא חובה רק בתחבורה ציבורית ובמרכזים רפואיים.

ממשלת גרמניה צפויה להמתין לממצאים של ועדה מדעית לפני שתחליט אילו כללים להכניס לגרסה הבאה של חוק ההגנה על זיהומים, שתוקפו אמור להסתיים בספטמבר. שר הבריאות של גרמניה, קרל לאוטרבך, הציג את התוכנית שלו לסתיו ביום שישי, כאשר מקרי קורונה צפויים לעלות, אך לא התייחס לדיווחים על חזרה לעטיית מסכה.

הוא הפציר בתושבים ללבוש מסכות פנים בתוך הבית כדי להגן על עצמם ועל אחרים מפני נגיף הקורונה, אך הוא הודה שהנתונים העדכניים אינם מצדיקים שימוש במסכות לדרישה חוקית. שר הבריאות לאוטרבך, אפידמיולוג בהכשרתו, אמר כי גרמניה חוותה עלייה במספר המקרים הקיץ.

"אני מבקש מאלה שרוצים להגן על עצמם או על אחרים ללבוש מסכות בתוך הבית", אמר לאוטרבך, חבר מפלגת הסוציאל-דמוקרטים, לתקשורת, וציין כי המקרים עשויים להמשיך לעלות במהלך החודשים הקרובים. "לבישת מסכות מרצון צריכה להיות נורמליות בתוך הבית".

גרמניה קורונה מסכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד