כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפעילים חזרו לתצפת

"כברווזים במטווח": כך שיקם חמאס את העמדה מול המושב | תיעוד

למרות שתושבי המושב מתריעים במשך חודשים בפני מערכת הביטחון, בצה"ל לא השמידו לחלוטין, במסגרת התקיפה בסוף השבוע, את עמדת חמאס שהוצבה מול נתיב העשרה - וזו שוקמה היום לחלוטין • התושבים זועמים: "הם חיים את החיים שלהם ואנחנו צריכים להיות בחרדה"

"כברווזים במטווח": כך שיקם חמאס את העמדה מול המושב | תיעוד
העמדה שהופגזה ונבנתה מחדש צילום: בטחון שדה

בארגון חמאס השלימו היום (ראשון) את שיקומה של עמדת התצפית שהוקמה מול מושב נתיב העשרה שעל גבול רצועת עזה - ונפגעה אמש במהלך תקיפות חיל האוויר ברצועה, בתגובה לירי הרקטה לעבר אשקלון במהלך השבת. תושבי המושב, שמתריעים במשך חודשים על העמדה שמשמשת את פעילי חמאס לתצפית על בתיהם, זועמים היום על כך שצה"ל לא השמיד לחלוטין את העמדה.

"אני רוצה לשאול כל אחד מתושבי מדינת ישראל, אם הייתה עמדה של חמאס במרחק 150 מ' מהבית שלו - איך הוא היה מרגיש?", אמרה הבוקר תושבת המושב, סמדר שמילוביץ', בריאיון לרשת ב'. "הם חיים את החיים שלהם ואנחנו צריכים להיות בחרדה". 

אתמול אמר ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו, כי "לא ייתכן שתושבי נתיב העשרה יחיו למעלה מחצי שנה כברווזים במטווח, בחשש יומיומי, כאשר עמדת תצפית של ארגון הטרור החמאס צופה לעברם". לדבריו, "השארת העמדה מלמדת על חולשה ורפיסות ומאיימת על הביטחון ותחושת הביטחון של תושבי עוטף עזה ומדינת ישראל. אנו דורשים ממשלת ישראל לפעול באופן תקיף ומיידי - עמדת החמאס מהווה איום מיידי ועל כן יש להשמיד אותה ללא דיחוי נוסף".

העמדה שנבנתה מחדש. צילום: אמנון זיו

אתמול פרסם צה"ל פרסם את תיעוד התקיפה - אך כבר בהמשך היום נצפו פעילי חמאס כשהם משקמים את העמדה שנפגעה. לפי הערכות, בצה"ל צפויים לתקוף אותה פעם נוספת כבר בהזדמנות הקרובה.

צה"ל מסר אתמול כי בתגובה לירי רקטה שיורטה במרחב אשקלון, הותקפו סדנאות לייצור אמצעי לחימה במוצב צבאי של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, נתקפו שלוש עמדות צבאיות של החמאס ברצועה. "ארגון הטרור חמאס הוא האחראי למתרחש בשטח רצועת עזה", מסר דובר צה"ל.

בליל שבת נורתה רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל, זאת בתום כחודשיים של שקט יחסי באזור הדרום. סמוך לשעה 3:00 נשמעה אזעקת צבע אדום באשקלון, ורקטה שנורתה לעבר העיר יורטה ע"י כיפת ברזל. אזעקה נשמעה גם במושב מבקיעים וביישובים זיקים, כרמיה ונתיב העשרה שבעוטף עזה.

נתיב העשרה רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד