כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בתו של המנוח תקפה

פומפאו חושף: התוכנית הזדונית שהובילה לחיסול סולימאני

בראיון לכלי תקשורת סעודי טוען מזכיר המדינה האמריקני לשעבר כי ההחלטה לחסל את סולימאני התקבלה לאחר שנחשפה תוכנית שלו להרוג מאות אזרחים אמריקאים. בתו של סולימאני תקפה בטוויטר

פומפאו חושף: התוכנית הזדונית שהובילה לחיסול סולימאני
טראמפ/סולימאני צילום: פלאש90/ויקיפדיה

מזכיר המדינה לשעבר, מייק פומפאו, אמר בריאיון לרשת 'אל ערבייה' כי ארה"ב החליטה לחסל את מפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני, לאחר שהגיע מידע לפיו הוא היה מעורב בתוכנית שמטרתה להרוג 500 אזרחים אמריקאים.

פומפאו הבהיר כי הממשל האמריקני קיבל אזהרות לגבי ההשלכות של הריגתו של סולימאני, והמלחמה שהדבר יוביל, והדגיש כי מדובר באותן אזהרות שקיבל כשהחליט לפרוש מהסכם הגרעין, או כאשר הממשל החליט להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים, אך בכול הפעמים הללו המלחמה לא הגיעה.

המזכיר לשעבר התייחס לאיומים של סולימאני, ואמר: "הוא איים לאחר הפרישה מהסכם הגרעין של 2015, ובדומה הוא גם איים שתהיה מלחמה אם ארה"ב תעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים. היו גם אזהרות שאם נפגע בו תהיה מלחמה. עשינו כמה מהדברים שעליהם איים, ובכל זאת לא פרצה מלחמה".

הוא נשאל האם ההחלטה לחסל את סולימאני התקבלה בחופזה, והשיב כי הפעולה נעשתה כדי "להגן על הנכסים שלנו בעיראק, על האנשים שלנו בסוריה, ולמעשה על כל האמריקאים בכל רחבי העולם. הסתכלנו זמן רב על מה שזוממים בכוח קודס. זה היה פרויקט שהיינו מעורבים בו ללא הרף, ואז הייתה לנו הזדמנות לעצור את המתקפה הקרובה על משאביה של ארה"ב, נכסיה ואנשיה. הנשיא קיבל את ההחלטה ופשוט ביצע זאת".

בתגובה, בתו של קאסם סולימאני צייצה בחשבון הטוויטר שלה ותקפה את פומפאו: "מילל על איראן בטלוויזיה הסעודית, המגרש הביתי של מתכנני ה-9\11. השקרן הזה חי בפחד".

 

קאסם סולימאני איראן מייק פומפאו חיסול ממוקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד