י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
למי כדאי לצאת בחירות?

הנתון המדהים בסקר שנערך במגזר הערבי

סקר שנערך במגזר הערבי לקראת בחירות אפשריות בקרוב העלה כי הרשימה המשותפת שומרת על כוחה ואילו רע"מ נמחקת. המפלגה השלישית שמקבלת את מירב הקולות במגזר זו דווקא 'הליכוד' ולא 'מרצ' או 'העבודה'

הנתון המדהים בסקר שנערך במגזר הערבי
הצבעה בבחירות צילום: רועי אלימה, פלאש 90

כשהמילה 'בחירות' שוב מרחפת באוויר אחרי שנה, המפלגות השונות עורכות סקרים פנימיים כדי לבחון את הלך הרוח בציבור ולהעריך את כדאיות היציאה להרפתקה שלא ניתן לחזות בפועל את תוצאותיה.

רבים הן המפלגות שהחלו את מערכת הבחירות עם נתון דו ספרתי של מנדטים בסקרים שפרסמו כלי התקשורת השונים וסיימו מתחת לאחוז החסימה ומחוץ לכנסת.

על פי סקר פנימי שערכה 'הרשימה המשותפת' שבראשות איימן עודה ואחמד טיבי בקרב הציבור הערבי, היא מקבלת כיום 6 מנדטים אילו הבחירות היו מתקיימות היום, אולם מפלגת רע"מ שפרשה ממנה ורצה בנפרד - לא עוברת אחוז החסימה. כך מפרסם מוחמד מג'אדלה ב'חדשות 12'.

מה שלא פחות מעניין באותו סקר, הוא הנתון המדהים שמפלגת 'הליכוד' לבדה מקבלת יותר מכל מפלגות המרכז-שמאל ביחד, ו'יש עתיד' נעלמה לגמרי מהמגזר הערבי לאחר שקיבלה בסקרים קודמים קרוב לשני מנדטים מקרב מצביעי המגזר.

אך טבעי היה שמפלגת 'מרצ' תהיה ראשונה ואחריה 'העבודה' כמפלגות שמאל מובהקות, אולם 'הליכוד' היא זו שמפתיעה עם המקום הראשון חרף התיעוב בינה לבין הרשימה המשותפת וחרף המתקפות התכופות כלפי מנסור עבאס והתנועה האסלאמית.

מוחמד מג'אדלה המגזר הערבי הרשימה הערבית המשותפת מפלגת רע"מ מפלגת הליכוד בחירות לכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד