כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
רשימת ארגוני הטרור

שיחות הגרעין: איראן ויתרה על אחת הדרישות

טהרן ביטלה את דרישתה להסיר את משמרות המהפכה האיראני מרשימת קבוצות הטרור של ארה"ב, בתמורה להקלה בסנקציות או על מנת לסיים את המאמצים שנתקעו כדי להחיות את הסכם הגרעין, כך דווחו כלי תקשורת ערביים

שיחות הגרעין: איראן ויתרה על אחת הדרישות
פצצת אטום: אילוסטרציה צילום: Pixabay

איראן הסכימה לוותר על הדרישה להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, בתמורה להקלה בסנקציות, או כדי להתקדם בהסכם הגרעין. ארה"ב טרם הגיבה להצעה החדשה, הכוללת הסרת סנקציות שהוטלו נגד הזרוע הכלכלית של משמרות המהפכה.

הסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015, נחתם בין איראן וארצות הברית במהלך נשיאותו של ברק אובמה כדי להגביל את תוכנית הגרעין של איראן בתמורה להקלה בסנקציות של ארה"ב. אבל ב-2018, נשיא ארה"ב דאז דונלד טראמפ יצא מההסכם באופן חד-צדדי והטיל מחדש את הסנקציות.

לאחר שג'ו ביידן עלה לשלטון בשנה שעברה, השיחות להחייאת ההסכם החלו מחדש, אך נעצרו מאז מרץ, כאשר איראן דרשה מהבית הלבן להפוך את החלטת דונלד טראמפ מאפריל 2019 להגדיר את משמרות המהפכה כארגון טרור זר, הממשל האמריקני דחה עד כה את הדרישה האיראנית הזו, ותיאר אותה כ"מעבר" להסכם.

ב-8 ביוני הצהיר שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר-עבדולהיאן , כי טהראן הניחה הצעה חדשה על השולחן, מבלי לספק פרטים נוספים. הוא גם הזהיר שאם ארה"ב ושלוש מדינות אירופה (צרפת, בריטניה וגרמניה) יעבירו החלטה נגד איראן במועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, טהראן תגיב בחומרה. עם זאת, ארה"ב אכן העבירה החלטה נגד איראן בשל חוסר שיתוף הפעולה שלה עם סבא"א בנוגע לחלקיקי אורניום שנמצאו בשלושה אתרים "לא מוכרזים" איראניים.

איראן הסכם הגרעין משמרות המהפכה ארגוני טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד