כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
רוחות קרב

בטהרן אומרים שאיראן עשויה לצאת למלחמה

אנליסט איראני בולט, המכונה לעתים קרובות 'מומחה לענייני ארה"ב', אומר שהאיומים הפוליטיים נגד טהראן משתנים ולובשים צורה צבאית. "האיומים הללו מגיעים דרך מנהרת הביטחון של ישראל". עורך עיתון אחר אמר: "הרפובליקה האסלאמית מעוניינת במלחמה ומלחמה כזו צפויה להתחיל"

בטהרן אומרים שאיראן עשויה לצאת למלחמה
טיל בליסטי איראני ששוגר בדצמבר 2021 צילום: Iran International

מהדי מוטהרניה, אנליסט איראני אמר לאתר איראני ב-18 ביוני, כי איומים המגיעים במיוחד מפיקוד מרכז ארה"ב באזור, אינם פוליטיים יותר וניתן לאפיין אותם כצבאיים. הוא הוסיף כי "האיומים הללו מגיעים דרך מנהרת הביטחון של ישראל", ו"המהלכים של תל אביב הופכים יותר ויותר מורכבים וכי הם יכולים לשנות את המצב באזור ולדחוף אותו לקראת התנגשות".

מוטהרניה אמר כי האינדיקציות מראות כי עימות צבאי אינו רק "אפשרי" אלא "סביר". הוא טען כי ביקורו הקרוב של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בסעודיה נועד להתמודד עם הבעיה הערבית-ישראלית ולחולל שינויים אסטרטגיים משמעותיים, כולל התקרבות סעודיה לישראל. לכל זה, לדבריו, יהיו השלכות חמורות על איראן.

ישראל קראה בסוף השבוע לברית אזורית נגד איראן בחסות ארצות הברית, וזה גם עלול להוביל לבידוד נוסף של איראן וליצור ברית אנטי-איראנית. מוטהרניה אמר כי ישיבת מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ תתקיים גם במהלך ביקורו של ביידן באזור, וזה עשוי להוביל להחלטות אזוריות נגד טהראן.

גם העורך לשעבר של היומון 'קאייאן', מהדי נסירי, גם אמר באותו יום שהרפובליקה האסלאמית מתקדמת לקראת מלחמה. נאסירי כתב במאמר: "עדויות לרבות השעיית המשא ומתן הגרעיני בווינה, והסלמת המתיחות בין טהראן והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) עשויות להצביע על כך שהרפובליקה האסלאמית מעוניינת במלחמה ומלחמה כזו צפויה להתחיל".

נאסירי הוסיף ואמר: "אם תיפתח מלחמה כזו, זה עלול להוביל לאסון הומניטרי וכלכלי גדול עבור האיראנים שעדיין לא התאוששו מהצלקות של המלחמה בת 8 השנים עם עיראק בשנות השמונים".

נאסירי הזהיר את בכירי הרפובליקה האסלאמית כי מלחמה זו עומדת בסתירה לאינטרסים הלאומיים של איראן, וכי אין להם זכות לכפות סכסוך כזה על העם גם אם הם מאמינים שזה יהיה מהלך אנטי-אימפריאליסטי. "אין להם זכות לפתוח במלחמה המבוססת על הצדקות אידיאולוגיות ודתיות מבלי לבקש תחילה את הסכמת העם האיראני".

ערוץ הטלוויזיה Iran International דיווח, כי בהצהרה אמיצה של ​​מישהו שחי באיראן אמר: "בעוד שאנשי דת ואחרים בממשלה חיים חיי אצולה, אין להם זכות לכפות מלחמה ותוקפנות על העם ולהביא עוני ואומללות באמתלה של התנגדות". נאסירי הוסיף כי אם מנהיגים מאמינים שרוב האיראנים תומכים במדיניות חוץ אגרסיבית ומתלהמת, עליהם להוכיח זאת על ידי קיום משאל עם.

איראן עימות איראן ישראל טיל בליסטי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד