י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"להעניש את האב בגלל הבן"

עיתון איראני קורא להנחית "מכה קשה" על ישראל

עיתון המזוהה עם השמרנים באיראן קרא להנחית "מכה אדירה" על ישראל בשטח המדינה, כנקמה לפעולות ישראליות באיראן וכדי "להשיב את האמינות של טהראן באזור"

שריפת דגלי ישראל וארה"ב: אילוסטרציה
שריפת דגלי ישראל וארה"ב: אילוסטרציה צילום: Iran international

עיתון איראני שמרן פרסם ביום ראשון קריאה להנחית מכה קשה על ישראל, העיתון שייך לשמרנים המסורתיים של איראן ללא קשר ישיר עם גורמים צבאיים, כי התקפות ישראליות חוזרות ונשנות באיראן גזלו מהרפובליקה האסלאמית את תדמיתה כמעצמה אזורית. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

המאמר שהוצג בראש העמוד הראשי כמאמר מערכת וכותרתו "סבלנות אסטרטגית נגד ישראל היא חסרת משמעות", הכותב טען שהסיבה שמעצמות העולם ניהלו משא ומתן עם איראן היא משום שלקחו אותה ברצינות כמעצמה אזורית. עם התקפות חוזרות ונשנות נגד מטרות בתוך איראן, ישראל שמה לה למטרה להעלות ספקות לגבי כוחה של הרפובליקה האסלאמית.

העיתון טוען כי התקפות ישראליות קודמות בסוריה ובמקומות אחרים נגד פקידים ואינטרסים איראנים "היו כואבות" אך לא חמורות כמו התקפות ב"טהרן, אספהן ויזד".

העיתון מתייחס למה שרבים משוכנעים שהן פעולות ישראליות באיראן שהחלו ביולי 2020 והסבו נזקים כבדים למתקנים מרכזיים של מדעני גרעין והרגו דמויות חשובות, כמו מדען הגרעין הבכיר מוחסן פרחיזאדה בנובמבר 2020 בטהרן. התקפות אלו היו פעולות מורכבות ביותר, שהראו כי העומדים מאחוריה חדרו למדינה ואולי אף לממשלה ולסוכנויות הביטחון.

ההתקפות הפכו כואבות למשטר האייתולות, בגלל הנזק הפוליטי שהסבו לתדמית של מערכת שלטונית שנכשלה כלכלית, ותביעתה היחידה לשלטון נובעת ממבני הצבא והמודיעין הנרחבים שלה והשפעתם באזורים אחרים.

העיתון טוען כי התקיפות הישראליות הובילו לאווירה של חוסר ביטחון באיראן ונועדו להציג את הממשלה כחלשה באזור. הוא ממשיך וטוען שעם הכוח של השלוחים האזוריים שלה והטילים הבליסטיים שלה המכוונים ללב ישראל, הרפובליקה האסלאמית יכולה להקרין כוח, אבל כעת נראה שהמנופים הללו אינם מספקים, ויש צורך בתגובה חזקה יותר.

"אורכו ורוחבו של שטחו של האויב הציוני מתל אביב ועד חיפה ועד למתקנים הגרעיניים שלו בדימונה נמצאים בטווח הטילים המדויקים של איראן", מציין העיתון.

"אין שום סיבה לפקפק שזרועה הארוכה של איראן יכולה וצריכה להטיל מכה אדירה ובלתי צפויה על האויב, וחשוב להנחית כמה מכות בו זמנית בתוך השטחים הכבושים", נכתב בעיתון.

אבל מאמר המערכת לא נעצר שם, "אפילו הטלת מכות נגד האינטרסים של בעלות בריתה של ישראל, במיוחד אמריקה ובריטניה היא הצעה שכדאי לשים לב אליה ואחת האפשרויות העומדות על הפרק", נכתב "צריך להעניש את האב כדי שהילד ישים לב".

איראן טילים מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד