כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בחירות בקולומביה

מנהיג גרילה לשעבר ושונא ישראל, ניצח שונא ישראל אחר

האזרחים בקולומביה היו צריכים לבחור בין השמאלני גוסטבו פטרו השמאל קיצוני לבין איש העסקים הימני קיצוני רודולפו הרננדז, שעלייתו הפתאומית גרמה להשוואות עם דונלד טראמפ. לבסוף הם בחרו בשמאל הקיצוני

מנהיג גרילה לשעבר ושונא ישראל, ניצח שונא ישראל אחר
גוסטבו פטרו צילום: צילום מסך

לוחם גרילה לשעבר מהשמאל הקיצוני גוסטבו פטרו, השיג ניצחון דחוק בבחירות לנשיאות קולומביה. הקלפיות נפתחו לסיבוב השני של הבחירות לנשיאות האומה הלטינית ביום ראשון, כאשר מנהיג הגרילה לשעבר פטרו ניצב מול יריבו מפתיע רודולפו הרננדז , איש עסקים בן 77 שהצליח לבנות קהל פוליטי ארצי על ידי פוסטים וסרטונים בפייסבוק ובטיקטוק. המירוץ בין פטרו להרננדז היה הצמוד ביותר במדינה בעשורים האחרונים. פטרו ניצח את הרננדז ביותר מ-700,000 קולות.

הרננדז הודה בהפסד בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות. "קולומביאנים, היום רוב האזרחים בחרו במועמד השני. כפי שאמרתי במהלך הקמפיין, אני מקבל את תוצאות הבחירות האלה", אמר הרננדז. כ-39 מיליון אנשים היו זכאים להצביע בקולומביה, מדינה שבה כמעט 40% חיים מתחת לקו העוני ו-11% מובטלים. פטרו זכה ב-50.5% מהקולות, מול 47.3% של הרננדז, עם הפרש של יותר מ-700,000 קולות. השניים היו צמודים בסקרים לקראת ההצבעה.

עם שני המועמדים האנטי-ממסדיים שהתחרו על הנשיאות, ההצבעה ביום ראשון נתפסה כהדחה של האליטה השמרנית של המדינה ולנשיא הנוכחי, איבן דוקה. פטרו בן ה-62, איש שמאל עם אג'נדה פלסטינית אנטי ישראלית, זכה בסיבוב הראשון בחודש שעבר כשהשיג כ-40.4%. תומכיו בחרו בו בגלל עתוכניותיו לחלק מחדש את הפנסיות, להפוך את האוניברסיטאות הציבוריות לחופשיות ולהתמודד עם אי השוויון והעוני במדינה. הוא גם אמר שהוא יעצור פרויקטים חדשים של נפט וגז.

יריבו הרננדז ימני קיצוני ושונא ישראל, הצליח לסגור את הפער בינו לבין פטרו בשבועות האחרונים. היזם המיליונר הסתמך על טיקטוק ופייסבוק כדי להגיע לבוחרים פוטנציאליים. העושר שלו ואסטרטגיית הקמפיין הלא שגרתית שלו גרמו להשוואות עם נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בסיבוב הראשון שהתקיים ב-29 למאי בבחירות לנשיאות קולומביה, זכה מועמד השמאל גוסטבו פטרו ביותר מ-40% מהקולות. הוא התמודד אתמול בסיבוב השני, מול מועמד עצמאי המזוהה עם הימין רודולפו הרננדז, שהפתיע וזכה ב-28% מהקולות בסיבוב הראשון. שני המועמדים עוינים לישראל, ולא ברור מי מהם יעשה פחות נזק ליחסים בין ישראל לקולומביה. אתמול כאמור ניצח פטרו, שונא ישראל וחבר של הפלסטינים.

קולומביה בחירות שונאי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד