כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בצל הפעילות החשאית

החשש מישראל: השר האמירתי נתן ערבות למקבילו האיראני

בשיחת טלפון בין שרי החוץ של איראן והאמירויות התריע השר האיראני כי נוכחותם והתערבותם של גורמים זרים במדינתו מפירות את הביטחון האזורי – ובייחוד הנוכחות הישראלית באזור. שר החוץ האמירותי העניק לעבדללהיאן ערבות כי ארצו לא תאפשר לגורמים זרים להשתמש בשטחה כדי לנקוט צעדים נגד שכנותיה. מאמר בעיתון איראני קורא לנקוט ביד קשה נגד ישראל

החשש מישראל: השר האמירתי נתן ערבות למקבילו האיראני
הצתת דגלי ארה"ב וישראל ביום שישי צילום: Iran international

בשיחת טלפון שנערכה בין שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדללהיאן, למקבילו באיחוד האמירויות, השייח' עבדאללה בן זאיד, התריע השר האיראני כי נוכחותם והתערבותם של גורמים זרים במדינתו מפירות את הביטחון האזורי – ובייחוד הנוכחות הישראלית באזור.

שר החוץ האמירותי העניק לעבדללהיאן ערבות כי ארצו לא תאפשר לגורמים זרים להשתמש בשטחה כדי לנקוט צעדים נגד שכנותיה, וכי אבו דאבי לעולם תתחשב בביטחונן.

בתוך כך, בתגובה למבצעים הישראליים שנעשו במדינה וכדי לחדש את האמינות של טהרן באזור, קורא העיתון האיראני "רסלאת", המזוהה עם הקו השמרני, ל"מכה קשה" נגד ישראל בתוך שטחה. במאמר בעיתון נטען כי המתקפות הישראלית החוזרות בתוך איראן פגעו בתדמיתה כמעצמה אזורית.

כותרתו של המאמר היא "סבלנות אסטרטגית נגד ישראל היא חסרת משמעות", ולפי התקיפות מציגות את איראן כחלשה, שכן מעצמות העולם נשאו ונתנו עם איראן בגלל שהחשיבו אותה כמעצמה אזורית.

עוד נטען כי אומנם המתקפות הישראליות בעבר, בסוריה ובמקומות אחרים, על גורמים ואינטרסים איראניים, "היו כואבות", אך לא חמורות כמו המתקפות בטהרן, באספהאן וביזד. "אורכה ורוחבה של טריטוריית האויב הציוני, מתל אביב לחיפה ומתקני הגרעין שלו בדימונה, נמצאים בטווח הטילים המדויקים של איראן. בעלי בריתנו מצפון ומצפון־מזרח לדרום־מזרח שולטים על השטחים הכבושים (ישראל)", נכתב.

איראן איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד