כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"התקרב מאוד להתנצלות"

אם לעיתונאי שנרצח על ידי דאעש פגשה בכלא את הרוצח

אימו של העיתונאי ג'יימס פולי שנחטף וראשו נערף על ידי דאעש, סיפרה כי היא נפגשה עם אחד הרוצחים בכלא ושהוא "התקרב מאוד להתנצלות". הרוצח הוא בריטי המרצה מאסר עולם בארה"ב, והסכים להיפגש עם משפחות הקורבנות שלו כחלק מעסקת טיעון שתעביר אותו לכלא בריטי

אם לעיתונאי שנרצח על ידי דאעש פגשה בכלא את הרוצח
חייל אמריקאי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

אם ביקרה בכלא את רוצח דאעש האחראי לחטיפת בנה שנרצח ואמרה כי הוא התקרב להתנצל בפניה. דיאן פולי ביקרה את אלכסנדה קוטי, בת 38, בכלא בווירג'יניה ארה"ב, לאחר שהרוצח נכלא לכל החיים באפריל האחרון על כך שעזר לחטוף, לענות ולהוציא להורג בני ערובה בסוריה, כולל בנה, העיתונאי של דיאן ג'יימס, כך דיווח ה'טיימס' הלונדוני.

בנאום בכנס בקינגס קולג' בלונדון, אמרה פולי כי הרוצח "התקרב מאוד להתנצל בפניה" על תפקידו בעריפת ראשו של בנה בידיו של רוצח דאעש הידוע לשמצה ג'יהאד ג'ון, וכי "הוא הביע חרטה רבה".

קוטי הרוצח שכיום כלוא באלכסנדריה, וירג'יניה ארה"ב, הסכים לקבל ביקורים של בני משפחה של קורבנותיו כחלק מעסקת טיעון שתעביר אותו לכלא בריטי לאחר ריצוי חמש עשרה שנים בארה"ב. "ניסיתי להיות מקשיבה טובה, ניסיתי לשמוע את הצד שלו בדברים ואיך הוא הפך לקיצוני ואיך הוא הגיע לראות את האזרחים התמימים שלנו כרשעים והגורם לכל הכאב והסבל שהם אולי חשו", אמרה. "זה מאוד נוקב לראות איך כולם הפסידו, כשהשנאה שולטת, כולם מפסידים, זאת הייתה חוויה מאוד מאוד עצובה מסביב למען האמת, אבל אני מקווה שאולי, עם הזמן, נוכל להגיע לפיוס מסוים".

קוטי היה חלק מארבעה רוצחים, הם זעזעו את העולם ב-2014 כאשר פרסמו סרטון המראה את עריפת ראשו של העיתונאי ג'יימס פולי בן ה-40, בדרישה מהנשיא אובמה להפסיק תקיפות אוויריות על המדינה האסלאמית בעיראק. קוטי לא ביצע את עריפת ראשו של פולי בעצמו, אלא הודה באשמה במעורבות במוות שלו ושל לפחות חמישה עיתונאים ועובדי סיוע נוספים.

אל שפי אלשייך, בן 33, הורשע לצדו של קוטי וגזר דינו ייגזר באוגוסט. מנהיג הקבוצה, מוחמד אמוואזי - שנודע כ'ג'ון הג'יהאדיסט' והיה הרוצח של פולי נהרג במהלך תקיפה אווירית ב-2015. אדם שנחשד כחבר רביעי בקבוצה, איין דייוויס, נעצר בטורקיה ב-2017 ונידון לשבע שנות מאסר.

דאעש בריטניה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד