כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"ישראל היא עובדה בשטח"

פובליציסט סעודי קורא להפוך את ירדן למדינה פלסטינית

‏לאחרונה פורסם מאמר יוצא דופן תחת הכותרת "ממלכת פלסטין ההאשמית". המאמר של הפובליציסט הסעודי, עלי א-שיהאבי, קורא להפוך את ירדן לפלסטין ולספח אליה את הגדה המערבית ועזה. המאמר עורר זעם וסערה גדולה במרשתת בירדן

פובליציסט סעודי קורא להפוך את ירדן למדינה פלסטינית
מלך ירדן עבדאללה צילום: חיים צח, לע"מ

בימים האחרונים פורסם באתר של ערוץ אל-ערבייה הסעודי מאמר יוצא דופן גם בערבית וגם באנגלית תחת הכותרת "ממלכת פלסטין ההאשמית" פרי עטו של הפובליציסט הסעודי, עלי א-שיהאבי. במאמר קרא א-שיהאבי להפוך את הממלכה ההאשמית (ירדן) לפלסטין, כאשר הגדה המערבית ורצועת עזה יסופחו אליה והפלסטינים ממדינות ערב יוכלו להיות אזרחים של אותה מדינה.

ישראל, הוא הוסיף, היא עובדה בשטח שהאזור צריך לקבל, גם אם זה בעל כורחו. הוא קרא לפלסטינים לקבל את המציאות הזאת ולהתקדם בחייהם מבלי שתקוות ואשליות מזויפות, כמו זכות השיבה, יכשילו אותם. המאמר עורר סערה וזעם ברשתות החברתיות בירדן וגם באתרי חדשות בירדן.

שר ההסברה הירדני לשעבר, מוחמד אל-מומני, כתב מאמר בתגובה לפובליציסט הסעודי תחת הכותרת: "ממלכת פלסטין ההאשמית – לא מציאותית, לא הגיונית ולא לאומית". היה מי שטען שהדברים שעלו במאמר הם במסגרת עסקה אזורית שנועדה להביא לסיום הסוגייה הפלסטינית על חשבון בני העם הפלסטיני ועל חשבונה של ירדן.

א-שיהאבי שמגדיר את עצמו פובליציסט ופרשן לענייני המזרח התיכון וסעודיה הוגדר בימים האחרונים בידי לא מעטים כמקורב ליורש העצר הסעודי, בן סלמאן, אלא שהוא מגדיר את עצמו אחרת. בשיחה עם רועי קייס ב'כאן חדשות' בנוגע לסערה סביב המאמר, אמר א-שיהאבי כי כרגע הוא מעדיף שלא להגיב כרגע כיוון שמדובר בנושא רגיש ואפשר להבין זאת מהתגובה של חלק מהאנשים בירדן.

לדבריו, יש לתת זמן עד שהעניינים יירגעו. יש לציין שבימים אלה צפוי יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, לקיים ביקור נדיר בירדן, כחלק מסיור אזורי שכולל את מצרים וטורקיה. בשנה האחרונה היחסים בין ירדן לסעודיה חוו מתיחות סביב פרשת הנסיך חמזה, אחיו למחצה של המלך, שעמד, לפי השלטונות, במוקד הניסיון לפעול נגד בית המלוכה הירדני בסיוע של שני מקורבים לבית המלוכה הסעודי.

 

ירדן סעודיה הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד