י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נלחמים בתרבות

אוקראינה מגבילה ספרים ומוזיקה מרוסיה

הפרלמנט של אוקראינה הצביע על חוקים שיציבו הגבלות חמורות על ספרים ומוזיקה רוסית, קייב מבקשת לשבור קשרים תרבותיים רבים שנותרו בין שתי המדינות, לאחר פלישת מוסקבה. תיאסר השמעת מוזיקה רוסית בתקשורת ובתחבורה ציבורית, החוקים צריכים לקבל את חתימת הנשיא

אוקראינה מגבילה ספרים ומוזיקה מרוסיה
מוזיקה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

אוקראינה העבירה חוקים נגד רוסיה. על פי החוקים החדשים, אזרחי אוקראינה יעשו הכול כדי להתרחק מתרבות רוסית: חוק אחד יאסור על הדפסת ספרים על ידי אזרחים רוסים, אלא אם הם יוותרו על הדרכון הרוסי שלהם ויקבלו אזרחות אוקראינית. האיסור יחול רק על מי שהחזיק באזרחות רוסית לאחר קריסת השלטון הסובייטי ב-1991. כמו כן, יאסר יבוא מסחרי של ספרים שהודפסו ברוסיה, בלארוס ובשטח אוקראינה הכבוש, תוך צורך באישור מיוחד ליבוא ספרים ברוסית מכל מדינה אחרת.

חוק נוסף יאסור השמעת מוזיקה רוסית בתקשורת ובתחבורה ציבורית, תוך הגדלת המכסות על דיבור ותוכן מוזיקה בשפה האוקראינית בשידורי טלוויזיה ורדיו. החוקים צריכים להיחתם על ידי הנשיא וולודימיר זלנסקי כדי להיכנס לתוקף, ואין שום אינדיקציה לכך שהוא מתנגד. החוקים קיבלו תמיכה רחבה, כולל ממחוקקים שבאופן מסורתי נתפסו כפרו-קרמלין, ועל ידי רוב כלי התקשורת והחברה האזרחית באוקראינה.

שר התרבות של אוקראינה, אולכסנדר טקצ'נקו, אמר כי הוא "שמח לברך על ההגבלות החדשות", הוא אמר כי "החוקים נועדו לעזור לסופרים אוקראינים לשתף תוכן איכותי עם הקהל הרחב ביותר האפשרי". הכללים החדשים הם הפרק האחרון בדרכה הארוכה של אוקראינה להשיל את המורשת של מאות שנות שלטון של מוסקבה.

מאות מקומות בבירת אוקראינה, קייב, כבר יועדו לשינוי שמות כדי להשיל את הקשרים שלהם עם רוסיה, ואנדרטה מתקופת ברית המועצות החוגגת את ידידותם של העם האוקראיני והרוסי נהרסה באפריל.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי מוזיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד