כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הכותרות מהדרמה הפוליטית

העולם לא נשאר אדיש: ממשלת בנט השברירית

כלי תקשורת בעולם פרסמו בכותרות ענק את הדרמה הגדולה שהתחוללה הערב בפוליטיקה הישראלית. ה-CNN כתב: "בנט ולפיד מסכימים לפירוק ממשלת ישראל". ה'וושינגטון פוסט' דיווח "מנהיג ישראל יפזר את הכנסת, ויוביל לבחירות חדשות"

העולם לא נשאר אדיש: ממשלת בנט השברירית
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם העולם לא נשאר אדיש למצב הפוליטי בישראל. ה-CNN דיווח הערב (שני) בכותרת ראשית, "ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט - יחד עם בעל בריתו המרכזי בקואליציה שר החוץ יאיר לפיד - הסכים להגיש הצעת חוק לפיזור הפרלמנט. זה יוביל לבחירות כלליות בהמשך השנה". גם ה'וושינגטון פוסט' דיווח בהרחבה, "מנהיג ישראל יפזר את הכנסת, ויוביל לבחירות חדשות", עוד נאמר, "ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד הודיעו כי הם מתכננים לפזר את הכנסת בשבוע הבא, מה שיכין את הסיבוב החמישי של הבחירות הכלליות בתוך פחות מארבע שנים".

ה'ניו יורק טיימס' דיווח, "ישראל עומדת לקראת הבחירות החמישיות ב-3 שנים לאחר קריסת הממשלה, המהלך הגיע בעקבות עריקתם של שני מחוקקים מהקואליציה, מה שמקנה לאופוזיציה רוב בפרלמנט".

רשת 'פוקס ניוז' דיווחה כי "ישראל עומדת לקראת הבחירות החמישיות בשלוש שנים לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט הודיע ​​ביום שני כי מוצו המאמצים לייצב את הקואליציה השברירית שלו בת השנה, ויחד עם ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, הוא מפרק את הממשלה".

ה-BBC דיווח, "ישראל הולכת לקלפי כשהקואליציה פועלת לפיזור הפרלמנט". עוד נאמר, "ישראל עומדת לקיים בחירות כלליות חמישיות בתוך פחות מארבע שנים, לאחר שממשלת הקואליציה השברירית שלה הגיעה למסקנה שהיא לא יכולה לשרוד".

ה'דיילי מייל' דיווח, "ישראל תקיים את הבחירות החמישיות תוך שלוש שנים בלבד עם קריסת קואליציית שמונה מפלגות, מכין את הקרקע לחזרה אפשרית של נתניהו".

ה'גארדיאן' הבריטי דיווח, "ישראל עומדת לבחירות כלליות לאחר קריסת הממשלה המוחלשת, המדינה עומדת בפני בחירות חמישיות בשלוש שנים לאחר שממשלתו של נפתלי בנט שהיה נגד נתניהו התפרקה בהדרגה".

נפתלי בנט יאיר לפיד בחירות לכנסת ה-25 ממשלת בנט לפיד כותרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד