י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שחרור נדיר

חמישה אזרחי בריטניה שוחררו על ידי הטליבאן

הטליבאן שחרר כמה אזרחים בריטים שנעצרו באפגניסטן לאחר שהושג הסכם בין שתי המדינות, כך אמרו גורמים בטליבאן ובריטניה. השחרור הוא נדיר, מאחר והטאליבן לא ידועים כאנשים קלים. "הם התחייבו לכבד את המסורות והתרבות של העם האפגני ולא להפר אותם שוב"

חמישה אזרחי בריטניה שוחררו על ידי הטליבאן
לוחמי טאליבן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

חמישה בריטים שוחררו על ידי הטאליבן, העצורים שוחררו ביום ראשון לאחר סדרת פגישות בין פקידים אפגנים לבריטים, כך אמר זביחוללה מוג'אהיד, דובר ממשלת הטליבאן, בהצהרה ביום שני. "שוחררו מספר אזרחים בריטים, שנעצרו לפני כחצי שנה בגין הפרת החוקים והמסורות של העם האפגני", אמר הדובר.

מוג'אהיד לא אמר אילו חוקים הפרו אזרחי בריטניה ולא פירט מדוע הם נעצרו. בהצהרה נאמר כי "כולם התחייבו לכבד את חוקי אפגניסטן, את המסורות והתרבות של העם האפגני ולא להפר אותם שוב".

ממשלת בריטניה מסרה, כי חמישה בריטים שוחררו, אך לא פרסמה את זהותם או פרטם מתי נעצרו ובאיזה סיבה. "אני מרוצה שבריטניה הבטיחה את שחרורם של חמישה אזרחים בריטים שנעצרו באפגניסטן", כתבה שרת החוץ ליז טרוס בטוויטר. משרד החוץ והפיתוח מסר בהצהרה נפרדת כי לחמישה "לא היה תפקיד בעבודתה של ממשלת בריטניה באפגניסטן והם נסעו לאפגניסטן בניגוד לאזהרת המסע של ממשלת בריטניה. זו הייתה טעות".

חבריו ובני משפחתו של פיטר ז'ובנל, עיתונאי ואיש עסקים עם קשר ארוך לאפגניסטן, אמרו שהוא בין המשוחררים. כזכור ב-12 בפברואר השנה, בריטניה דיווחה על מספר אזרחים בריטים עצורים באפגניסטן, וכי היא העלתה את הנושא עם הטליבאן. ביניהם היה ז'ובנל, שנעצר בדצמבר האחרון.

בהצהרה ביום שני, חבריו ובני משפחתו אמרו שז'ונבל הוחזק במשך יותר משישה חודשים על ידי הטליבאן. הם אמרו שהם "אסירי תודה לאלפי האנשים שתמכו בקמפיין לשחרורו". הם גם הודו למשרד החוץ ש"עבד ללא לאות" על שחרורו.

טאליבן אפגניסטן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד