כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ארה"ב: רכבים חשמליים יחוייבו לעמוד בתקני רעש מינימליים

ארה"ב: רכבים חשמליים יחוייבו לעמוד בתקני רעש מינימליים

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה צילום: יח"צ

הארגון האמריקאי לבטיחות הדרכים (n.h.t.s.a) הציע לאחרונה, כי יש לחייב רכבים היברידיים וחשמליים לעמוד בתקני רעש מינימאליים בכדי לסייע להולכי הרגל להבחין בהם, כפי שנדרש בחוק בטיחות הולכי הרגל מ-2010. אם הצעה זו תיושם, מעריכים ב- n.h.t.s.a כי כמות הולכי הרגל ורוכבי האופניים הנפגעים מתאונות דרכים תפחת בכ- 2,800 בני אדם, עבור תקופת "החיים" של הרכב ההיברידי.
כלי רכב חשמליים והיברידיים אינם מונעים באמצעות מנועי דלק או דיזל במהירויות נמוכות, וכתוצאה מכך הם הופכים לשקטים הרבה יותר ולקשים לזיהוי. התקן המוצע, ימלא את דרישת חוק בטיחות הולכי הרגל של הקונגרס, כי כלי רכב אלה יידרשו לעמוד בדרישות מינימום כך שהולכי הרגל יוכלו להבחין בנוכחותם, בכיוון ובמיקום שלהם כשהם נוסעים במהירויות נמוכות.
מנכ"ל n.h.t.s.aמסביר את ההצעה, בכך שהיא תאפשר גמישות ליצרני הרכב לייצר רעשים שונים לדגמים שונים, כך שמשתמשי הדרך יוכלו לזהות כלי רכב ולהחליט האם ניתן לחצות בבטחה את הכביש.
על פי ההצעה, את הרעשים יהיה צורך לזהות בטווח רחב של רעשי רחוב ורעשי רקע נוספים, כשהרכב נוסע פחות מ-18 מייל לשעה. במהירות זאת ומעלה, כלי הרכב מרעישים מספיק כך שהולכי הרגל ורוכבי האופניים יכולים להבחין בהם ללא צורך ברעש נוסף. לכל יצרן רכב יהיה טווח בחירה רחב לקולות שיבחר לכלי הרכב שלו, אך רעשים אלו יצטרכו לעמוד בדרישות מינימום מסוימות. בנוסף, כל כלי רכב מאותו דגם ויצרן יצטרכו להפיק רעשים דומים.
עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל ורוכבי האופניים הם משתמשי הדרך הפגיעים ביותר. לכן, על המדינה לחוקק את החוקים המתאימים בכדי להגן עליהם מפני פגיעה של כלי רכב. ההצעה של n.h.t.s.a היא הצעה טובה, שיכולה להציל חיי אדם, ויש להעלות אותה לדיון גם בכנסת בישראל".

אור ירוק רכב חשמלי הולכי רגל תאונות דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד