כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הניסו את יושביו

שני יהודים נאשמים בהשחתת בית קפה פלסטיני

שני צעירים יהודים מירושלים נאשמים כי זרעו הרס בבית קפה בכפר חווארה - רק בשל היותו בבעלות פלסטינית | עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את השניים: "נעשית אכיפה דווקא, ואולי רק, כנגד יהודים"

שני יהודים נאשמים בהשחתת בית קפה פלסטיני
חיילים בכפר חווארה צילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שלישי) לבית המשפט השלום בפתח תקווה, כתב אישום נגד יהודה סביר (29) מאלון מורה והלל סטף (22) מירושלים בגין היזק בזדון מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור. זאת לאחר שהנאשמים עם שניים נוספים זרעו, לפי כתב האישום, הרס בבית קפה בכפר חווארה - רק בשל היותו בבעלות פלשתינית.

מהמתואר בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד טלי קרת, עולה כי במהלך מאי נסעו הנאשמים עם שניים נוספים בכביש המוביל לישוב יצהר ועובר בין היתר בכפר חווארה. במהלך הנסיעה סבר אחד הנוסעים ברכב כי אדם (שזהותו אינה ידועה) ביצע תנועה לעברו.

בתגובה החליטו ארבעת נוסעי הרכב לפגוע ברכושם של פלסטינים. לאור האמור, עצר סביר את רכבו בסמוך לבית קפה בכפר חווארה, אז ירדו סטף ושני הנוסעים הנוספים מהרכב ובעודם חמושים במוטות ברזל, נכנסו באופן מאיים ותוך זריעת פחד ובהלה, לבית הקפה, הניסו את יושביו לחדר פנימי וגרמו לנזק רב למקום.

לאחר האירוע נכנסו השלושה לרכבו של סביר, שהמתין להם, ונסעו מהמקום.

במקביל הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים במסגרתה ציינה עו"ד קרת כי " מעשה המשיבים עולה כדי בריונות של ממש ועל כן מצביע על מסוכנותם הרבה, קל וחומר שעה שהמעשה בוצע ממניע גזעני וכוון כלפי עסק תמים, אך בשל היותו בבעלות פלשתינית. העובדה שהמעשים נעשו על רקע גזעני ועל רקע המתיחות והמצב הרגיש בכפר בימים אלה, מגבירה את המסוכנות הנובעת מהם ואת היעדר היכולת לאיינה".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את שני הצעירים מסר: "חרף חוסר המשילות באזור ואוזלת ידם של המשטרה והצבא, נעשית אכיפה דווקא ואולי רק - כנגד יהודים אשר נטען כי הזיקו לרכוש, בעוד דם יהודי הינו הפקר ודגל ישראל נהיה חפץ מגונה".

 

 

 

 

 

 

 

חווארה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד