ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עלה להם ביוקר

הגישו תביעה נגד חמינאי וקיבלו עונשי מאסר ארוכים

קבוצה של עורכי דין ופעילי זכויות אזרח שהגישו תביעה נגד המנהיג העליון של איראן בגין "ניהול לא נכון של קורונה", קיבלו עונשים קשים, כך אמר עורך דינם ביום שני. נאסר עליהם גם לעסוק במקצועם וכן בפעילות תקשורתית

הפגנה באיראן נגד המשטר: אילוסטרציה
הפגנה באיראן נגד המשטר: אילוסטרציה צילום: Iran International

בבאק פקניה, עורך דינם של עורכי דין שהגישו תביעה נגד חמינאי, אמר כי הקבוצה קיבלה עונשי מאסר קשים. בנוסף למאסר, נאסר עליהם גם לעסוק במקצועם וכן בפעילות תקשורתית. לדבריו, מהדי מחמודיאן, ומוסטפא נילי נידונו לארבע שנות מאסר בנוסף לשנתיים של שלילה מכל סוג של פעילות תקשורתית.

בנוסף, ארש קאיכוסראווי נידון לשנתיים מאחורי סורג ובריח, לשלילה של שנה מהאפשרות לעסוק בעריכת דין ואיסור של שנה על פעילות תקשורתית. מוחמד רזא פאגיחי נידון לשישה חודשי מאסר ומריאם אפראז קיבלה עונש של 95 ימי מאסר. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

החמישה, נעצרו ב-15 באוגוסט בשנה שעברה והועמדו למשפט בבית המשפט בטהרן באפריל האחרון, הקבוצה זכתה לכינוי בתקשורת ' מגיני הזכות לבריאות'.

כזכור המנהיג העליון עלי חמינאי אסר על ייבוא ​​של חיסוני קורונה מתוצרת ארצות הברית ובריטניה בינואר 2021, בטענה שלא ניתן לסמוך על ארה"ב ובריטניה. באותה תקופה, פייזר האמריקאית-גרמנית, וחברת מודרנה מתוצרת ארה"ב, ואסטרה-זנקה מתוצרת בריטניה היו החיסונים היחידים שאושרו בינלאומית והיו גם זמינים בתחילת 2021.

הקבוצה ביקשה ככל הנראה לקבוע שהחלטות של חמינאי, הנשיא לשעבר חסן רוחאני ואחרים הובילו לאלפי מקרי מוות מיותרים כאשר גל חמור של קורונה פגע באיראן מיוני עד אוגוסט 2021.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בעוד חמינאי אסר את החיסונים של המערב, חולקו מאות מיליוני דולרים לחברות ממשלתיות ללא ניסיון בפיתוח חיסונים כדי לייצר גרסה ביתית, מהלך שכשל.

חמשת הפעילים הואשמו ב"פעולה נגד הביטחון הלאומי", אישום מעורפל שנעשה בו שימוש לעתים קרובות נגד מתנגדים ומבקרי הרפובליקה האסלאמית. הם הואשמו בהקמת "קבוצה עוינת שמטרתה לפגוע בביטחון המדינה ולעשות תעמולה נגד המדינה".

איראן האיתוללה עלי חמינאי קורונה טהרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד