י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחקר חדש

תוצאות לא צפויות: המדינות האירופיות הכי טובות ליהודים

אנטישמיות נפוצה במיוחד באיטליה ובהונגריה, על פי סקרים רבים. אבל מחקר חדש מסוגו המשלב מדדים שונים, מצא שהן גם המדינות הטובות ביותר באירופה ליהודים לחיות בהן. התוצאות עשויות לערער דעות קדומות לגבי אילו מדינות האיחוד האירופי מסבירות פנים ביותר ליהודים

תוצאות לא צפויות: המדינות האירופיות הכי טובות ליהודים
כיפות צילום: דוד כהן, פלאש 90

מחקר חדש נחשף אמש (שני), מבוסס על מחקר המשלב נתוני סקרים ומידע על מדיניות כדי ליצור מדד איכות חיים אחד עבור יהודים ב-12 מדינות האיחוד האירופי, עם קהילות יהודיות נכבדות, כך על פי דניאל סטאצקי, סטטיסטיקאי במכון לחקר מדיניות יהודית, שבסיסו בלונדון, שכתב את הדו"ח עבור האגודה היהודית האירופית בבריסל.

"המטרה עם הדו"ח הזה היא לקחת את הנתונים המצוינים שכבר יש לנו על איך יהודים מרגישים, על כמה נפוצה האנטישמיות, ולשלב את זה עם מדידות של מדיניות ממשלתית", אמר סטאצקי במהלך כנס שערכה האגודה היהודית האירופית בבודפשט.

לדבריו, התוצאות עשויות לערער דעות קדומות לגבי אילו מדינות האיחוד האירופי מסבירות פנים ביותר ליהודים. לדוגמה, גרמניה קיבלה ציון גבוה בכל הנוגע למדיניות הממשלה הנוגעת ליהודים. אבל היהודים שם מדווחים על תחושת ביטחון חלשה, מה שמוביל לציון בינוני כללי.

המחקר שכותרתו "אירופה ויהודים, מדד מדינה של כבוד וסובלנות כלפי יהודים", נותן לבלגיה, פולין וצרפת את הציונים הנמוכים ביותר עם 60, 66 ו-68 נקודות מתוך 100, בהתאמה. אחריהן בריטניה ואוסטריה (75), הולנד, שוודיה, גרמניה וספרד (74, 73, 72, 70).

כדי להגיע לדירוג, סטאצקי נתן לכל מדינה שנסקרה ציונים במספר נושאים, כולל תחושת הביטחון היהודית, יחס הציבור ליהודים ומספר היהודים שאמרו שחוו אנטישמיות. הציונים התבססו על סקרי דעת קהל מרכזיים בשנים האחרונות, כולל אלה שנערכו על ידי "ליגת הפעולה וההגנה", קבוצה שעוקבת אחר פשעי שנאה נגד יהודים במספר מדינות באירופה, והסוכנות לזכויות היסוד של האיחוד האירופי.

לפי שיטת הניקוד הזו, גרמניה קיבלה ציון כולל של 72 למרות שהייתה לה את הציון הטוב ביותר (89) על ביצועי הממשלה בנושאים הקשורים ליהודים ו-92 בכל הנוגע למידע על אנטישמיות. אבל ציון נמוך יחסית בתחושת הביטחון היהודית (46) פגע, בין היתר, בציון הכללי שלה.

אירופה אנטישמיות בגרמניה תקיפות אנטישמיות בריסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד