י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
קיבל דיווח על עריקה

נחשף: הסיבה שבנט החליט לפזר את הכנסת

לפי בכיר באופוזיציה, אתמול בשעת הצהריים נסגרו פרטים אחרונים מול פורשת נוספת מהקואליציה. כשלבנט נודע הדבר הוא החליט לפזר את הכנסת

נחשף: הסיבה שבנט החליט לפזר את הכנסת
בנט במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתונאים והפוליטיקאים שוברים את ראשם מאז אמש (שני) כדי לנסות להבין מה התרחש משעת הצהריים, אז ערך ראש הממשלה בנט תדרוך לעיתונאים ונתן להם את התחושה כי הממשלה ממשיכה במלאכתה, ועד שעות הערב אז הודיעו ראשי הקואליציה בדרמטיות על הליכה לבחירות.

הפרשן הפוליטי של "ישראל היום" יהודה שלזינגר מפרסם לפי בכיר באופוזיציה, כי אתמול בשעת הצהריים נסגרו פרטים אחרונים מול פורשת נוספת מהקואליציה.

הפורשת, כך לטענת הבכיר, הייתה במגעים עם בכירי הליכוד ואתמול נסגרו קצוות אחרונים מול ראש האופוזיציה נתניהו. זהותה של הפורשת או מפלגתה נשמרים עדיין בחשאיות. הדבר נודע לנפתלי בנט שהעדיף להודיע על פירוק הממשלה לפני התפוצצות האירוע. 

באופן מפתיע הודיעו אמש ראשי הקואליציה כי החליטו על פיזור הכנסת והליכה לבחירות מוקדמות. לפי התוכנית כבר בשבוע הבא תפוזר הכנסת, וישראל תצעד לבחירות מוקדמות עוד קודם חגי תשרי.

בשעות הערב של אתמול נועדו ראשי הקואליציה לישיבה מפתיעה, בסיומה הוחלט על פיזור הכנסת. "לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה - ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד סיכמו על פיזור הכנסת", נמסר.

לפי הסיכום, הצעת חוק לפיזור הכנסת תובא בשבוע הבא לאישור המליאה. לאחר אישורה תתבצע הרוטציה באופן מסודר כך שיאיר לפיד יכנס לתפקיד ראש ממשלת המעבר.

נפתלי בנט פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד