כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בצל הטלטלה הפוליטית

גנץ לחברי מפלגתו: "אל תתנו יד לשום ניסיון להקים ממשלה חלופית"

בישיבת סיעה מיוחדת של 'כחול לבן' שנערכה לקראת פיזור הכנסת, נשאל שר הביטחון גנץ על הפנייה של נתניהו ליועמ"שית כדי למנוע מינוי רמטכ"ל בממשלת המעבר, והשיב: אני מתכוון ככל שיתאפשר לקדם את ההליך". הוא קרא לחברי מפלגתו שלא לקחת חלק בדילים עם הליכוד

גנץ לחברי מפלגתו: "אל תתנו יד לשום ניסיון להקים ממשלה חלופית"
בני גנץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יממה לאחר ההודעה הדרמטית של ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד כי ישראל תלך לבחירות חמישיות בתוך כשלוש שנים, שר הביטחון בני גנץ קיים היום (שלישי) ישיבת סיעה עבור חברי סיעת "כחול לבן". לקראת פיזור הכנסת, גנץ החל "לצופף שורות" והבהיר לחברי מפלגתו כי לא ייתן את ידו לממשלה חלופית בכנסת ה-24, כאשר העומד בראשה הוא בנימין נתניהו.

"אני מבקש קודם כל להביע הערכה לראש הממשלה בנט, ולאחל בהצלחה לשר החוץ לפיד שייכנס בקרוב לתפקיד ראש ממשלת המעבר. נמשיך לעבוד גם בתקופה הזו למען אזרחי ישראל", הוא פתח.

לדברי שר הביטחון, "צר לי שלא הצלחנו לשמור על הממשלה, היה שווה שניאבק עליה עד טיפת דמנו הפוליטי האחרונה – אך משכך הם פני הדברים, נצא לבחירות בראש מורם". לדבריו, "אנחנו נכנסים לתקופה פוליטית מאתגרת – שוחחתי עם יאיר ואשוחח גם עם בכירים נוספים בקואליציה ואני מבטיח לכם, שיהיה מה שיהיה – אנחנו נשמור על הביטחון, נשמור על החברה הישראלית, ונמשיך לנהל את המדינה עבור כלל אזרחיה –אלו שיצביעו לנו ואלו שלעולם לא יצביעו עבורנו. זוהי דרכנו".

גנץ נשאל על פניית ראשי האופוזיציה ליועמ"שית בדרישה שתקפיא את האפשרות לבצע מינויים פוליטיים בתקופת ממשלת מעבר, בהם גם מינוי רמטכ"ל. "התהליך הוא תהליך סדור, יציב, מאוד עמוק שנועד להבטיח רציפות בארגון המורכב ביותר שקיים במדינת ישראל", השיב גנץ, "התהליך לא רק שהוא ארוך לכשעצמו הוא מוליד שרשרת אירועים שגם הם ארוכים. אני מציע להרחיק את הפוליטיקה מהדיון הזה, ולהתמקד בו בצורה עניינית. אני מתכוון ככל שיתאפשר, לקדם את ההליך. כך אני חושב נכון ואני מרשה לעצמי לומר שאין אדם בישראל שמכיר טוב ממני את המועמדים והיכולות ואת צרכי המערכת וידע להתאים את האיש הנכון מתוך מועמדים מצוינים למשימה. באשר לנתניהו - בכאב ובצער אני אומר שהוא מיצה את האמון הפוליטי שהיה ניתן לתת לו ולכן אין מה להוסיף".

יו"ר כחול לבן פנה לחברי סיעתו וביקש "אל תתנו יד לשום ניסיון להקים ממשלה חלופית". מוקדם יותר אף צויץ מחשבון הטוויטר הרשמי של מפלגת כחול לבן: "אין מגעים, אין דיבורים, וגם אין על מה לדבר". הדברים נכתבו בתגובה לדיווח לפיו בכחול לבן מנהלים מגעים עם הליכוד.

"בימים הקרובים, נמקד מאמץ בהעברת החוק לפיזור הכנסת, ולסיים במהלכים שאותם התחלנו", הבהיר גנץ. "לאחר מכן, נתייצב מול הציבור כשעשייה רבה מאחורינו בשנה האחרונה".

לדברי גנץ, "בתחום הביטחון פעלנו רבות – מבניין הכוח, דרך הסכמי ביטחון פורצי דרך באזור ושיתופי פעולה מול איראן, דרך יישום רפורמת נפש אחת, העלאת דמי הקיום לחיילים, מיגון הצפון ותחילת העבודות בקו התפר, פעולות למען חיילי המילואים ועוד. את הדרך הזו של אחריות ביטחונית ודאגה לחברה הישראלית נוביל גם בבחירות הקרובות ככחול לבן".

בהתייחסו למערכת הבחירות שנפתחה אמר: "אני מבקש לפנות לאזרחי ישראל שצופים בנו, להסתכל להם בעיניים ולומר – אנחנו נמצאים בבחירות בין גורמי פוליטיים קיצוניים למנהיגים ממלכתיים – אין לנו פריבילגיה להתייאש. אין לנו פריבילגיה לברוח מאחריות. אנחנו נמצאים במשבר הפוליטי החמור ביותר שידעה מדינת ישראל. רעיון ממשלת האחדות הרחבה – שיש לה דופן ימין ויש לה דופן שמאל, הוא הרעיון הנכון למדינת ישראל. הוא גם הפתרון היחיד האפשרי".

בני גנץ מפלגת כחול לבן פיזור הכנסת בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד